Uydu
Haritada göster
  • Gün 71

Machu Picchu

19 Mart, Peru ⋅ ☁️ 18 °C

Vykopali jsme se z pokoje, a šli na vlak do Aguas Calientes, města pod Machu Picchu. Nejdříve jsme čekali na zastávce od Inka Rail, pak si nás přišli vyzvednout místní a tancujíce nás doprovodili k vlaku. My se usadili na vybraná místa a čekali, než všichni nastoupí. Vlak bývá vždy kompletně vyprodán a proto je potřeba zakoupit jízdenky včas. Jsou jen dvě možnosti, jak se do Aguas Calientes dostat. Tímto vlakem a nebo pěšky (většinou se chodí z autobusové zastávky Hidrorlectrica a pak se jde asi 2-3 hodiny podél kolejí).

Během jízdy proběhlo malé divadelní představení, které ale za nic nestálo. Asi to bude i tím, že se oba "herci" hned po skončení převlékli a začali procházet mezi cestujícími a nabízet jídlo a nápoje. Asi nemají chuť na takové divadlo.

Během cesty začalo pršet a když jsme po hodině a půl dorazili do Aguas Calientes tak pořádně lilo. Šli jsme si hned stoupnout do fronty na autobusy, které turisty vyváží před vstup. Druhá možnost je ještě výstup strmým kopcem nahoru, který trvá okolo dvou hodin.
    Ve frontě nám jedna průvodkyně nabídla svoje služby a nechala si ukázat nás lístek na Machu Picchu. Poté nám sdělila, že máme jít do jiné fronty, protože máme vstup až od desíti. Tam za námi přišla zpátky a tvrdila, že naše vstupenka je nějaká divná a že uvedený čas na vstupence reálně neexistuje. Přesunula nás tedy zpět do fronty, kde jsme původně stáli, abychom to stihli - a teď stojíme na stejném místě půl hodiny později. Díky za pomoc.

My jsme nakonec její služby odmítli a jeli busem nahoru. Vstupenky na Machu Picchu jsou velmi nepřehledně koncipovány, takže když si člověk vše pořádně neověří, může skončit už po pár minutách. Jsou zde 4 okruhy a člověk nesmí změnit trasu ani se vrátit zpět. Pokud tedy někdo něco propásne a chce se kousek vrátit, má smůlu a musí si koupit novou vstupenku. Ty jsou ale vždy několik dní či měsíců předem vyprodány. Tohle jsme si úplně při koupi neuvědomili a měli tedy okruh číslo 4 + Wayna Picchu.

Po cestě ke vstupu se mezitím mraky začaly trhat a přestalo pršet. Lépe to už dopadnout nemohlo. Došli jsme ke vstupu pro okruhy 3 a 4 a šli dovnitř - to bylo 09:45. Náš okruh nevede na místo, odkud se pořizují ty nejznámější fotky, zato k tomu máme jiný výhled, který skoro nikdo nezná a podle mě za to rozhodně stojí. I díky volbě naší trasy jsme se nemuseli prodírat davy turistů. U nás se začíná se na prostředních terasách a pokračuje do hlavní části města.

Na začátku jsme udělali spoustu fotek, protože to bylo v areálu Machu Picchu na naší trase to nejvyšší místo a my věděli, že se sem později už nebudeme moci vrátit. Hora v pozadí byla nádherně zahalena v mracích a celé místo působilo magicky. Musím uznat, že mě to vše hodně překvapilo - zas tolik jsem od toho neočekával, vzhledem k tomu, že Machu Picchu nebylo žádné významné místo pro Inky - podle posledních výzkumů si ho nechal postavit panovník Pachacuti jako své sídlo.

Prošli jsme kolem chrámu slunce, ruinami domů Inků a pokračovali kolem hlavního náměstí. Někde v těchto místech se náš okruh spojil s okruhem čislo 2 - tím "hlavním", který volí nejvíce turistů. Tady už byly docela davy a nám chvílemi tekly nervy. Naštěstí jsme od 11:00 měli vstup na Wayna Picchu a my se už nemohli dočkat. Mezitím nám vylezlo slunce a mraky zmizely, což nám umožnilo krásné výhledy.