• Day 73

Chinchero & Pisac

March 21 in Peru ⋅ ☁️ 8 °C

Po snídani jsme dobalili poslední věci a šli na desátou na domluvené místo, odkud nás měl vyzvednout řidič a odvézt nás přes Chinchero do města Pisac.

Nasedli jsme do auta a nejdříve jsme jeli k archeologickému nalezišti. Normálně bychom tam asi nešli, ale máme desetidenní vstupenku na různé naleziště a muzea, a tak jsme toho využili.

Ruiny samy o sobě nebyly tak zajímavé, na jedné z teras ale seděla babička a pletla stužky. Ukázala nám, jak probíhá celý proces a my se po pár minutách rozloučili.

Vrátili jsme se zpět k autu a jeli do muzea textilií. Město Chinchero je právě známé kvůli spoustě místních, kteří tradičním způsobem pletou různé produkty z ovčí vlny a nebo vlny z alpaky. Sami si přírodním způsobem barví vlákno. Ukázali nám všechny potřebné kroky až ke pletení.

Kolem jedné jsme měli vše v Chincheru hotové a mohli jsme jet dál do Pisacu. Po cestě jsme ještě rychle zastavili na oběd a já konečně ochutnal jedno z nejtypičtějších peruánských jídel - chicharrón. Je to vlastně pečenej bůček a k tomu nějaká příloha. Chutnalo skvěle a my po krátké pauze pokračovali dál.

V Pisacu jsme akorát vyskočili z auta a šli se ubytovat. Jen jsme vybalili, dali si večeři a šli na hostel si lehnout.