• Day 83

Arequipa

March 31 in Peru ⋅ ⛅ 21 °C

Poslední den v Arequipě jsme ještě chtěli stihnout navštívit posledních pár míst z našeho seznamu. Jako první jsme šli znovu navštívit vyhlídku na horu El Misty, kam jsme se už jednou podívali v rámci zájezdu do Ruta de Sillar.

Díky tomu jsme měli možnost projít se jinou části města, kde byla spousta parků a během cesty nás překvapilo, kolik domů tady je postavených z toho bílého kamene - nejenom velké budovy v centru, ale i menší domky v dalších čtvrtích. Skoro všechny krámky ve městě dnes mají zavřeno a ulice byly liduprázdné.

Další z důvodu, proč se na Mirador de Yanahuara znovu zastavit, je zmrzlina "helado queso". Dnes jsme ji zkusili u jiného stánku a byla ještě lepší, než minule. Díky dnešnímu svátku jsou navíc všechny kostely otevřené a nevyžadují vstupné. Toho jsme využili a nakoukli do každého kostela, který jsme viděli.

Na vyhlídce jsme se rozhodli pokračovat dál do čtvrti Cayma, která patří mezi ty nejhezčí části Arequipy. Došli jsme na malé ale krásně náměstí, mrkli do kostela a šli se najíst. Všimli jsme si, že tady všechny restaurace servírují "adobo", což jsme doteď neslyšeli a tak jsme se vydali to ochutnat. Jedná se tradiční polévku z jihu Peru trošku podobnou guláši, která se primárně konzumuje právě v neděli. Jaká to náhoda. Já si ji samozřejmě ochutnal a Niki si dala zapečené brambory. Brambory byly v pohodě, nic extra. Polévka zato byla vynikající, lehce pikantní.

Abychom vše stihli, otočili jsme se zpět směrem k centru a vyrazili. Po asi 20 minutách jsme narazili na muzeum tkanin z alpaky, lam a vicuñ. Měli tady informace o historii výroby, výrobním procesu atd.

Po návštěvě jsme si dali malou pauzu v kavárně v centru, abychom naplanovali transport a ubytování ve městě Puno, kam jedeme zítra. Posilnění citronovým koláčem jsme sbalili věci a šli do kláštera Santa Catalina. Už jednou jsme tu stáli u vchodu, ale dovnitř jsme nešli kvůli drahému vstupnému. Až později Niki zjistila, že to prý opravdu má stát za to a tak to jdeme zkusit podruhé.

Klášter Santa Catalina je víceméně menší město uprostřed Arequipy. Jedná se o obří komplex plný barevných uliček z konce 16. století. Střídaly se tady části s modrými a červenými zdmi a uličky lemovaly spousty keřů a květin. Mezi domky pro mnišky se nacházeli malé dvorky a modlitebny. Na stěnách v podloubí se nacházejí dochované malby a rytiny.

My jsme byli uchváceni všemi těmi barvami a malými domky a s nadšením se tudy procházeli. Tohle místo určitě patří k těm nejhezčím, které jsme na naší cestě viděli. Ke konci nám ale už pořádně vyhladovělo a už byl pomalu čas jít domů.

Na hostelu jsme začali balit věci, protože nám zítra ráno jede bus do Puna v 07:30. Už jsme si jen došli na jídlo a přemýšleli, jak dnes/zítra všechno potřebné stihneme.