• Day 103

Salar de Uyuni

April 20 in Bolivia ⋅ ☀️ 13 °C

Den 2 - část 1/2

Nádherně jsme se vyspali a byli ready na to skočit do sprchy před snídaní. Včera večer jsme si totiž na chvíli lehli do postele po večeři a už nenašli sílu na to znovu vstát. Z našich chyb jsme se tedy nepoučili a opět museli zjistit, že po ránu žádná teplá voda neteče.

Snídani jsme rychle zfoukli a v 7 už házeli naše batohy na střechu auta. V noci mrzlo a venku byl ještě vidět led na pár místech, kam se dostala vlhkost z hotelu. Ještě jsme zastavili v malém krámku poblíž, abychom nakoupili vodu a toaletní papír na dnešek a pak už se jelo.

Za asi půl hodiny jsme dorazili na další solnou poušť, která tentokrát byla pokryta asi jen 3 mm vrstvou soli, takže na mnoha místech prokukovala zem. Zároveň tudy vedly vlakové koleje, které jsme včera pozorovali na hřbitově vlaků. Kolem nás nebylo vůbec nic a celé okolí vypadalo, jako kdyby bylo čerstvě zasněžené.

Odsud jsme pokračovali směrem na jih a asi na 5 minut zjevně překročili hranici s Chile. Tudy jsme jeli kvůli sopce Ollagüe, která měří něco málo přes 5800 metrů. Ta je asi ze 40% aktivní a z jejího vrcholku stoupá dým. My se mohli projít mezi skalami a udělat pár fotek, než pojedeme dál.

Další zastávky byly 4 laguny. Jako první jsme zastavili u Laguna Cañapa, kde jsme dostali asi 15 minut na to se projít. V jezeře se procházeli plameňáci, hladina reflektovala načervenalé hory v pozadí a přímo před námi se pásli vicuñi (vicuña je podobná jako alpaka nebo lama, ale je divoká a nejde domestikovat).

Druhá laguna (Hedionda) přišla už po pár minutách. Byla mnohem větší a kompletně plná plameňáků. Celkem se zde nacházeli 3 druhy a někteří z nich zrovna lovili svou potravu přímo u břehu. My měli asi půl hodiny na to, abychom se podél břehu přesunuli do restaurace, která stála nad lagunou. Kolem nás byly zasněžené sopky, jezerem se nesl zpěv/řev plameňáků a my z toho byli učarovaní. Najedli jsme se v restauraci, která byla kompletně prosklená a odkud byl výhled na celé okolí.