• Day 102

Salar de Uyuni

April 19 in Bolivia ⋅ 🌙 9 °C

Den 1 - část 2/2

Nedaleko od našeho místa focení skupinových fotek leží ostrov Incahuasi. Ten vzniknul erupcí nedaleké sopky a dnes je celý pokrytý kaktusy. Ty rostou tempem asi 1 cm / rok. To už bylo přibližně 17:00 a slunce pomalu v dálce zapadalo. Není lepší místo na strávení zlaté hodiny než právě tady.

Některé kaktusy měli odhadem tak 5 metrů a prorůstaly skrz skály. Okolo ostrova nebylo vidět nic jiného než bílé solné pláně a v pozadí vrcholky kopců. Bylo téměř nemožné vše projít za 45 minut, protože jsme všude museli zastavovat,fotit a užívat si krajinu. Byli jsme poslední turisté na trase po ostrově a do auta jsme se vrátili se zpožděním 5 minut. Všichni byli ale tolerantní a nikdo se na nás nezlobil.

Slunce ještě bylo vidět nad obzorem a my se přesunuli zpět na solné plošiny, kde jsme zastavili a šli pozorovat západ slunce. To se samozřejmě neobešlo bez další série fotografií, pro které jsme jako skupina museli pózovat. Poté jsme měli čas si tady užít západ slunce o samotě. Už se pomalu ochladilo a my byli rádi, že se můžeme vrátit do auta a jet zpět na hotel.

Po cestě nakonec přišla ještě jedna zastávka. Dojeli jsme do části pouště, kde se ještě držela voda a odrážela žluto-rudě zbarvené nebe za horizontem. Tentokrát už jsme neměli gumáky, a tak jsme do vody naskákali na boso. To se nedalo vydržet, protože se krystaly soli zařezávaly do nohou a voda navíc byla už poměrně studená. Navlékli jsme aspoň pantofle, co jsme měli s sebou a šli udělat pár fotek.

To už byla doopravdy naše poslední zastávka pro dnešek, než jsme dojeli na hotel. Hvězdy bohužel nejsou až tak dobře vidět, protože je měsíc téměř plný a reflektuje příliš mnoho světla. Za svitu měsíce a našeho polofunkčního světla na autě jsme jeli po pouštních cestách do hotelu. Po pár chvílích jsme dohnali další tereňák, ten však za sebou vířil prach a před autem nebylo vidět ani na metr. Řidič se ale zjevně vyzná a následoval slabě prosvicující světla auta před námi.

Na hotelu jsme vynosili věci z auta a šli se ubytovat. Celý hotel je postaven ze soli, včetně postele a stolků. Stínidla lamp jsou zase vyrobeny ze zdřevnatělých "kmenů" kaktusů. Pokoj je nádherný a postel je extrémně pohodlná. A protože v noci venku mrzne a solné stěny až tak dobře netěsní, máme celkem 4 deky.

Dostali jsme asi 10 minut na vybalení věcí a krátký odpočinek než přišla večeře. Jako první přišla polívka, co chutnala skoro stejně jako česká bramboračka a měla v sobě i kousky hub. Po jídle nám navíc dali láhev červeného vína, které mi dokonce i chutnalo - bylo prý extrémně sladké. Chvíli jsme si popovídali u vína a šli si lehnout. Zítra se podává snídaně v 06:20 a hned potom vyrážíme dál.