• Day 105

Calama

April 22 in Chile ⋅ ☀️ 22 °C

Po několika měsících máme konečně sprchu se sprchou hlavicí, kde jen nekape voda zeshora. Patřičně jsme si užili takový luxus a ráno strávili o něco déle ve sprše. Pak jsme se rychle najedli, abychom stihli náš autobus v 07:50 do města Calama.

Máme na letišti objednané auto. V okolí tu nabízí pouze předražené výlety a my se dočetli, že se vyplatí si půjčit auto a dojet na daná místa na vlastní pěst.

Po příjezdu na letiště jsme po chvíli našli správnou pobočku a šli si vyzvednout auto. Bohužel jsem si doma nechal normální řidičák a měl s sebou jen ty mezinárodní. Jim však stačila jen fotka řidičáku. Problém nastal ve chvíli, kdy jsme měli platit kauci. Akceptují totiž pouze kreditní karty a naše debetní nefungovaly. Že berou jen kreditky jsme už slyšeli z více zdrojů, nepřikládali jsme tomu ale příliš váhu, protože jsme doteď nikdy neměli problém s půjčením auta pomocí našich karet, a to jak v Evropě, tak v USA.

Tady se to zjevně bez kreditky neobejde. Našli jsme ještě jednu půjčovnu zpět v San Pedro, ale ty nám na naše zprávy neodpovídali. Zjevně se budeme muset vrátit a zkusit to tam. Vzali jsme taxi zpět do města a šli na autobus. Ten ale jen až za dvě hodiny a tak jsme se rozhodli projít po městě. Koukli jsme ještě na mapu a našli jednu půjčovnu asi 10 minut od nás.

Na místě jsme se zeptali, jestli je možné zaplatit kauci hotovostí a nebo debetní kartou, a skutečně to šlo. Akorát neměli žádné volné auto. Chtěli jsme rezervovat online a už jsme si vybrali jedno auto, abychom odeslali žádost, ale obsluha nám řekla, že tam je lhůta 24 hodin na potvrzení dostupnosti a tím pádem nám to k ničemu nebude.

Normálně prý mají rezervováno na týden dopředu, ale máme si zavolat na nějakou jejich linku a zeptat se, jestli se něco neuvolnilo... Díky novým SIM kartám teď můžeme i volat s tak jsme to zkusili. Mluvili anglicky, což nás v tu chvíli zachránilo. Sdělili jsme jim, na kolik dní bychom si rádi půjčili auto a na lince nám řekli, že to zkontrolují a za dvě minutky nám dají vědět. Hlavně prý máme zůstat na telefonu.

A hned potom se hovor přerušil... Zavolali jsme znova a zvedl to někdo jiný. Ten však naštěstí věděl, že jsme mluvili s jeho kolegou a přepojil nás. Ten nám oznámil, že od pěti odpoledne budou mít jedno mini SUV - Opel Mokka. To bylo shodou okolností přesně to auto, které jsme si pár minut předtím chtěli objednat. My samozřejmě souhlasili a ještě se ujistili, že nám auto půjčí I přes chybějící řidičák - žádný problém, hlavně že mám ten mezinárodní, aspoň něco. Ten mimochodem v Chile není potřeba a tak je teoreticky naprosto zbytečný dokument pro půjčovnu. To nám ale může být jedno.

Zbylý čas jsme strávili v restauraci v centru, kde jsme třídili fotky z naší výpravy po Salar de Uyuni z Bolívie do Chile. To nám zabralo několik hodin a tak můžeme říct, že to nebyl zas tak nesmyslné strávený čas. Já si navíc po cestě zpět do půjčovny došel k holiči, protože od pátku budeme na Velikonočním ostrově, kde by to bylo mnohonásobně dražší.

Se zapůjčením nakonec nebyl žádný problém a vše proběhlo hladce. Nafotili jsme auto, vyřešili poslední detaily a za pár minut už nadšeně odjížděli. Silnice tu jsou kvalitní s dobře značené a víceméně tu dodržují pravidla. Zatím rozhodně nejvhodnější země na půjčení auta. Snad nám ještě vrátí peníze z první půjčovny.

V San Pedro jsme ještě došli na nákup a do našeho hostelu jsme se vrátili kolem půl osmé a museli vyřešit parkování. Naše ubytování jsme vybírali právě na základě toho, jestli má možnost zaparkovat. Našli jsme tady paní domácí a ta nám vše vysvětlila. Na noc můžeme parkovat ve dvoře, kde je auto schované za bránou a nikdo kromě dalších ubytovaných se sem nedostane.

Mezitím co Nikča připravovala večeři jsem vyzvednutí naše oblečení z prádelny a po cestě ještě koupil chybějící ingredience. Doma jsme se akorát najedli, prohodili pár slov se spolubydlícími a šli spát. Zítra konečně vyrážíme na nějaký výlet a už se těšíme na čas strávený v autě.