Tanzania

November 2019
Noord Tanzania exploren samen met Piet, na mijn fantastische tijd in Malawi en Zanzibar met Laura. Read more

Safari dag 4: Ngorongoro krater

November 20, 2019 in Tanzania ⋅ ☁️ 16 °C

Wederom vroeg op om vandaag in de Ngorongoro krater af te dalen. Na het ontbijt werden we verrast door een enorme bezoeker in het kamp: een olifant liep tussen de tenten! Met gepaste afstand, in tegenstelling tot sommige andere toeristen, konden we het toch niet laten wat selfies te maken. De krater was fantastisch! Weer een heel ander landschap, een meer, en zelfs een van de laatste 40 neushoorns gespot! Pedro was zo enthousiast dat hij op het dak van de jeep klom, en nog geen 5 min later al op zijn kop kreeg van een ranger. Hij dreigde met een fikse boete, die nadat Pedro slim zei dat ze hem wel naar Spanje mochten opsturen, werd kwijt gescholden. Jakob hielp mee om te liegen dat hij niet op het dak zat, maar stond in de auto. Na nog een hele poel vol met nijlpaarden gezien te hebben moesten we dan echt terugrijden naar Arusha.Read more

Banana farm

November 21, 2019 in Tanzania ⋅ ⛅ 26 °C

Eenmaal terug in Arusha werden we opgehaald door een taxi van de Banana Farm eco hostel: een hostel waar alles van banaan of bananen bladeren gemaakt zou zijn. Dat viel gelukkig wel mee, maar de bananen waren wel overal in verwerkt. De eigenaar was echt een schat die iedereen om 16uur een snack van geroosterde banaan en pinda's bracht en super lekker voor iedereen kookte, waarvoor je je voor 5 dollar kon inschrijven. We waren zelfs welkom in haar keuken en woonkamer toen het de hele dag regende. Toen we aankwamen ontmoetten we meteen leuke Nederlandse meiden die net de Kilimanjaro hadden beklommen en een groepje Duitse dokters, wat heel gezellig was. De dag erna moest Piet wat studeren en zouden we een plan maken voor de komende week. Toen we echter onze financiën hadden bekeken, bleek het een beter plan om onze vlucht om te boeken en eerder naar huis te gaan. Dit bleek vrij gemakkelijk te kunnen en we waren heel blij met deze keuze. Zo konden we nog zien wat we wilden, hoefden we niet langer in de regen te zitten en miste Piet minder studie.Read more

Kikuletwa hotsprings

November 22, 2019 in Tanzania ⋅ ⛅ 30 °C

Van Arusha zouden we met de locale bus terug gaan naar Happy family lodge bij Mama K, om daar nog 3 nachtjes te slapen voor we naar huis zouden vliegen. Ieder kwartier zou er een grote bus naar Boma Ng'ombe rijden, die we moesten hebben. Na 10 minuten kwam er een minibus (misschien iets groter dan de andere minibusjes) die Piet aanzag voor een grote bus en voor ik kon tegensputteren lagen onze backpacks al bovenop de bus gebonden en werden we de overvolle minibus ingeduwd. Er was geen zitplek, dus iedereen zat met zijn tweeën op een enkele zitplaats. Ik ben maar bij Piet op schoot gaan zitten, zodat ik niet tegen mijn zweterige buurman aan hoefde te plakken. Ook zo konden we het niet ontlopen aangezien de nog zweterigere conducteur steeds over ons heen hing om zijn geld te innen van de mensen achter ons. Toen de rit bijna voorbij was kregen we alsnog beide een zitplek.. We waren opgelucht toen we eindelijk uit konden stappen en onze bagage zelfs nog op het dak lag! In happy family lodge hingen we onze natgeregende was op en vertrokken we met extreem langzaam rijdende taxi chauffeur Omar naar de hotsprings. Hij mocht in Mama K's auto rijden en kreeg pas betaald als hij hem heelhuids terug bracht haha. De hotsprings waren super mooi helder en er was een leuke mix van locals en toeristen. We ontmoetten een groep coassistenten uit Utrecht en Duitsland die in Moshi coschap liepen, waarmee we nog leuk gechilld hebben. Piet heeft lekker de aap uitgehangen door in bomen te klimmen en kunstjes te doen van het touw. Ik daarentegen liet meteen zien wat een klungel ik ben door binnen een seconde face down van het touw in het water te vallen..
    Op de terugweg kregen we een verrassing: de Kilimanjaro was eindelijk uit zijn wolkendeken gehuld en lag er prachtig bij tijdens de zonsondergang. En dat op de een na laatste dag!

Laatste dag Tanzania

November 23, 2019 in Tanzania ⋅ 🌧 24 °C

Aangezien we in de avond zouden vliegen, hadden we nog een dagje te vullen. We besloten nog een keer met een minibusje voor 50 cent een uur richting Moshi te rijden (dit keer minder vol gepropt). In Moshi hebben we de laatste souvenirs gescoord, koffie gedronken en geluncht. Eenmaal terug in Boma Ng'ombe moesten we avond eten zien te scoren in dit gehucht. We kwamen een tuk tuk chauffeur tegen die ons al 3 keer had gegroet die dag en hij wees ons naar een vrouwtje bij het busstation die ons Chipsi Mayai (omelet met friet) serveerde in haar kinder kleding winkel. Al met al heel random en een gokje of we niet de laatste dag alsnog voedselvergiftiging zouden krijgen. Gelukkig niet! Hierna was het tijd voor onze eerste vlucht terug via Dubai.Read more

Tussenstop in Dubai

November 24, 2019 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 19 °C

Aangezien we een tussenstop van bijna 10 uur hadden in Dubai, wilden we hiervan profiteren! Niet nadenkend dat we met 4 uur slaap van de vorige vlucht kapot moe zouden zijn en om 6 uur al aan zouden komen. Dit leidde tot een ontbijt bij het enige restaurant dat al open was op dit tijdstip: de Mac Donalds.. Onszelf en de mensen om ons heen verafschuwend, verwonderden we ons over de gemaakte wereld van Dubai, het complete tegenovergestelde van Afrika. Niets is daar echt, alles is te koop. Men heeft de instelling dat alles mogelijk is zolang je het maar kan betalen, ongeacht hoeveel het arbeiders of het milieu negatief beïnvloed. We zijn tot de 124e verdieping van de Burj Khalifa (halverwege dus) gevlogen met de lift die er 35 seconde over deed. Hier genoten we van het uitzicht en de idiote toeristen. Het spelletje om voor onze laatste 5 AED iets in bezoekerswinkel te vinden was onmogelijk, totdat we een kaart vonden die we precies konden betalen! Na nog in de mall the hebben rondgezworven en ons verwonderd te hebben bij het enorme aquarium, gingen we weer richting het vliegveld voor onze laatste vlucht naar Schiphol in een enorm luxe vliegtuig!Read more