Hanging Bridges & hotsprings @La Fortuna

January 27, 2020 in Costa Rica ⋅ ☀️ 26 °C

Met moeite nemen we afscheid van onze prachtige kampeerplek en vertrekken naar 'The hanging Bridges Parc'. Hier zijn veel verschillende hangbruggen, welke boven ravijnen hangen met zicht op alleen maar groen en waar we prachtige dieren kunnen bewonderen, mits je goed oplet natuurlijk.

Zo zijn we diverse apen, een toekan!, slangen, capibara's en veel type insecten tegengekomen. Er zitten daar ook hele giftige beesten, dus voorzichtigheid geboden. ;)

Na een lange tijd gewandeld te hebben door de prachtige natuur zijn wij doorgereden naar de 'hotsprings'. Dit zijn warme baden midden in de natuur, welke verwarmd worden door de grote vulkaan hier in de buurt. Hierin zijn wij nog even lekker wezen dobberen en toen was het helaas alweer tijd om te gaan op zoek naar onze volgende slaapplek.

We hebben een behoorlijk afgelegen plek opgezocht, maar het was hier prachtig! We hebben lekker genoten van een drankje in de zon en een waanzinnige zonsondergang mogen zien. Omdat we in de middag al Pollo Fritas (Gefrituurde kip, zo lekker!) hebben gehad, namen we genoegen met kant en klare noodles. Snel klaar en minder afwas. ;)

Toen het schemerig werd, kwam er een behoorlijk gek en hard geluid vanaf de waterkant. We pakten onze zaklampen en liepen er op af. Daar zat een enorme kikker die de hele omgeving bij elkaar aan het schreeuwen was, zo ongeveer de hele nacht door. Het slapen daarentegen vonden we best eng. We hoorden verschillende dierengeluiden en zijn daarom zelfs midden in de nacht eruit geweest om te kijken of we wat konden vinden. Vals alarm, enkel harde wind en wat dieren in de verte. Nadat we alles gecontroleerd hadden op veiligheid, konden we met een gerust hart verder slapen. Ja, we willen avontuur, dus dan krijgen het! :-)