Extremo Ziplining @Monteverde

January 28, 2020 in Costa Rica ⋅ ⛅ 25 °C

Wat een fijne plek om wakker te worden aan het Arenal Lake. De zon komt op en er waait een heerlijk briesje door onze tent. Het was voor de verandering 06.30 uur. Dat halve uurtje komt waarschijnlijk door de nacht met vele onderbrekingen. ;) We klappen de tent weer in en ruimen onze spullen op die we de avond ervoor buiten hebben laten staan (gasstel en koelbox). Lui van ons en niet zo slim. Alles zat namelijk onder de mieren. Een wijze les voor de volgende keer.

We halen wat lekkers bij de bakker om onze reis te vervolgen naar Monteverde! Op route naar Monteverde hebben we weer een heel ander landschap gezien en ook de wegen waren van een ander niveau. Een slecht wegdek, scherpe bochten en stijle heuvels. Monteverde is hoog gelegen, dus we maken een flinke klim. Na een rit van zo'n 2 uur en 15 minuten komen we aan in Monteverde. Hier staat zipline tour op het programma en niet zo maar een, een extreme. Ook al hebben we al wat ervaring opgedaan in Thailand, Dave stond te popelen, Leonie daarentegen iets minder. Na wat filmpjes te hebben gezien slaan bij haar de doodsangsten toe, maar ze is een bikkel en doet gewoon gezellig mee! Er zijn 16 ziplines, waarvan  er 2 wel een kilometer lang waren! De eerste van 1 km lang mochten we samen doen, wat supergaaf was! Over 'super' gesproken, de tweede ziplines van 1km lang kon je als superman gaan. Dus hoofd en vuist naar voren, net alsof je vliegt boven de jungle.

Er zijn ook nog een aantal opties welke je aan deel kan nemen indien je dat durft. De engste is toch echt de 'Tarzan swing'. Hierbij laat je jezelf van grote hoogte in een vrije val naar beneden vallen en swing je uiteindelijk door. Een soort van bungee jump, maar dan als Tarzan, snap je? Dave was zo dapper om dit te doen!
    De 'Canopy Tour' was zeer geslaagd en zeker extreme te noemen.

Het is tijd om wat te eten en vervolgens onze rustplek uit te zoeken. We eten een lekker kippetje en gaan vervolgens vlakbij een camping op. Hier heb je een douche en toilet, iets waar we wel behoefte aan hebben na onze avonturen van de afgelopen dagen. De camping bestaat uit een mooie grote tuin en we mogen zelf een plek kiezen waar we willen staan. We zetten ons 'huis' aan een mooie kabbelend beekje onder een aantal bomen. Het begint al gauw te regenen en we zoeken een plek onder onze luifel.

Morgen weer een dag vol avontuur! Dus gauw ons bedje in en tot rust komen.