Vamos a la playa

January 29, 2020 in Costa Rica ⋅ ⛅ 29 °C

Vandaag staan we vroeg op en bedanken onze gastheer- en vrouw voor het gebruik mogen maken van de camping en hun faciliteiten. We hebben een pittige reis van 3 uur voor de boeg richting de kust.

Inmiddels weten we uit ervaring dat het een pittige reis gaat worden, omdat de meeste wegen niet geasfalteerd zijn. Het zijn veel landweggetjes met diepe kuilen en hobbels en zo hier en daar ondergelopen door water. Gelukkig hebben wij een 4x4 en kunnen deze zo lekker uittesten. ;)

Zo zijn we door prachtige stukken bos gereden, waarbij we ook door enkele slootjes moesten rijden. Ook hebben we weer genoten van bergachtige landschap waarbij we op en neer gingen met flinke heuvels en dalingen.

Uiteindelijk komen we aan bij Playa Carillo, een prachtig strand met veel kokosnoten! Hier hebben we de auto geparkeerd, wat gegeten bij een lokale 'Soda' en genoten van het weer en strand. Het water was heerlijk warm en Leonie lag lekker te luieren in de hangmat.

Onder het luieren door zijn we druk bezig geweest met het zoeken naar een slaapplek voor de avond. Hierbij kwamen we al enkele kilometers verderop een leuke plaats tegen (Playa Islata), vlakbij een veel te luxe resort.

Bij het resort hebben we een drankje besteld en ondertussen ons daar opgefrist in de restroom. We hebben hier asociaal veel handdoekjes en zeep gebruikt), dit was namelijk onze 'douche' voor vandaag. De drankjes waren belachelijk duur, dus we vonden dat dit wel mocht. ;) De ober gaf ons nog vriendelijke een tip om bij een Soda zo'n 600 meter verderop wat te eten. Dit was een stuk 'cheaper' en zal 'very good' zijn. Hier zijn we ook geweest en hebben wat genoten van het eten en drinken.

Plots begon het te regenen, liters kwamen naar beneden. Normaal duurt een bui hier ongeveer een kwartier, maar deze bleef maar aanhouden. Balen! In de stromende regen zijn we teruggereden naar onze plek en hebben snel onze slaapplek opgemaakt. Inmiddels liggen we lekker in onze tent te genieten van de inmiddels wat minder harde regen en de kabbelende zee.

In de ochtend schijnt gelukkig de zon. We doen we nog een wandeling over het strand en maken we ons klaar om richting Santa Teresa te gaan. :)