Florida 2017

April - July 2017
A 90-day adventure by Ellen en michel Read more

Het gaat beginnen

April 26, 2017 in the Netherlands ⋅ 🌙 7 °C

De voorbereidingen zijn al een tijdje onderweg.
    En jullie hebben het geluk dat jullie alles van Florida gaan zien zonder dat je erg lang in een vliegtuig te hoeven zitten. Als het goed is hebben we de route zo uitgestippeld dat jullie heel te zien krijgen van de staat Florida. En deze keer met een reisblog met als het goed is een handige app zodat we alle foto's van de mobieltjes direct met jullie kunnen delen en ook de locatie waar we uithangen kunnen jullie erg goed gaan volgen. Maar alles valt of staat met de wifi daar.
    Dus voor nu alsvast veel leesplezier.
    Grtjs Ellen en Michel.

Bijna...

July 4, 2017 in the Netherlands ⋅ ⛅ 18 °C

Gister even alle papieren nagekeken. En je gelooft het niet maar alles klopt en is aanwezig. Nu alleen nog de "randzaken". Zoals koffers, zakje drop voor onderweg. De wereldstekker niet vergeten enz enz. En dan gaat het bijna beginnen. Maar eerst nog ff een paar daagjes werken.Read more

Nog een stukje verder

July 6, 2017 in the Netherlands ⋅ 🌧 22 °C

En krijg ik toch ineens als kado een pasr sokken. Nu kan het dus helemaal beginnen. Nog even oefenen en dan kan ik er zelf heen vliegen.

Schoonmaken?!

July 9, 2017 in the Netherlands ⋅ ☀️ 19 °C

Zo, de datum begint te naderen. Dus we gaan schoonmaken.!? Koffers zijn gelucht en de keuzes voor wat mee te nemen. Maar daar hebben we nog de hele dag voor. Dus nog genoeg tijd om de keuzes aan te passen. Maar het idee is dat we licht weg gaan. Nu is het gehele huis gecleand. Ingericht als vakantiewoning voor de twee achterblijvers. En nu maar afwachten of het ook nog zo is als we terugkomen.
    P.s. als een M onder het verhaal staat dan ben ik degene die het geschreven heeft. Nu is het aan jullie om uit te zoeken wat het betekend als er een E onderstaat.
    Dus grtjs M.
    Nog een p.s.
    Het is voor jullie makkelijker als je ons gaat volgen. Want dan krijg je automatisch een berichtje als er iets nieuws op dit reisverslag staat.

Koffie!

July 10, 2017 in the Netherlands ⋅ ☁️ 16 °C

Zo deel 1 zit erop we zijn op Schiphol. Ondanks alle voorspellingen van drukte en ellende zijn wij overal maar dan ook echt overal zo maar doorgelopen. Na de scan was het natuurlijk nog we even nodig dat die aardig meneer nog even aan mij moest zitten maar ja al die spieren die lijken natuurlijk wel op staal in die scanner. En dan nu aan de koffie want nu hebben we tijd over....Read more

Ouwe bekende!!!

July 10, 2017 in the United States ⋅ ⛅ 23 °C

Zo na een lekker vluchtje aangekomen in Florida. Een warme deken, pff vies klam en heet. En dan nu oo naar de douane. Dat was weer op zijn Amerikaans. Rustig aan.....Een ruim uur verder was het geregeld,. De stempels in het paspoort en op naar de koffers. Deze lagen al rustig op ons te wachten. En snel naar costums. Dat duurde echt maar 2 sec. En we stonden nu echt buiten. Alamo autoverhuur werkte ook goed mee. Kies er maar 1 uit. Na een auto gevonden te hebben waar de koffers in de achterbak paste hop, hop naar de uitgang. En daar ging het mis... teminste met onze voorganger. Iedereen achteruit. Om daarna snel.door de controle te gaan en de de weg op te draaien. Op zoek naar een parkeerplaats, peukie opsteken, tomtom instellen en gaan. Onderweg regen, niet zo maar regen maar regen waarbij je niks zag. Maar ook dat lukte en na een uurtje sturen zagen we ons hotel. Inchecken en geen stroom op de kamer, op maar de receptie maar in de hele buurt was er stroom uitval doir het weer. Terug naar de kamer omkleden en in de benen stukje wandelen. En al gauw zagen we een ouwe bekende "denny's". Even gelschen met de serveerster. Burgertje naar binnen. Gewinkeld en nasr de super geweest en door old town gelopen. Nu ruim 24 uur wakker douchen en naar bedje. Morgen meer.. grt MRead more

Ouwe bekende (deel2), en meer.

July 11, 2017 in the United States ⋅ 🌙 25 °C

Op tijd wakker, dat was om een uurtje of 04:00 uur. Veel te vroeg dus nog maar ff terug naar bed. 06:30 uur echt wakker. En een dag vol activiteiten voor de boeg. Maar eerst ff ontbijten. Voor het gemak naar de Denny's. Daar hebben we een ontbijtje gehad en lunch in één. Dat achter de kiezen snel de auto in en op naar Celebration. Een dorp in Disney stijl. Daar rondje gelopen en gauw weer verder. De florida mall was de bestemming. Maar deze staat echt 1 keer aangegeven en zoek het daarna maar uit. Ook de tomtom had geen oplossing. Maar toch gevonden. Tjeetje wat een ding zeg. Daar heben we een uurtje of 4 rondgelopen en zeker nog niet alles gezien. Maar we waren er wel klaar mee. Het laatste wat op het geplande programma stond was Disney Springs. Dit hadden we snel gevonden en ook daar zijn we wel ff druk geweest. Met van alles maar voornamelijk veel lopen. O ja we moesten nu maar eens wat gaan eten. Een broodjes zaak was het deze keer. Heerlijk broodje op en weer verder. Toetje zouden we onderweg wel doen maar dat is uiteindelijk toch.maar weer de Denny's geworden. Dit omdat we ook nog even achter kaartjes aan moesten voor Universal.
    In de mall waren de kaarten 132 dollar en bij de kiosk bij de Denny's 123, dan nog even vragen bij de receptie maar daar waren ze 144. Dus morgen ochtend gaan we naar de kiosk voor de kaarten. En nu ik dit schrijf, op het balkon, nog ff douchen en dan hop het bedje in want morgen om ,08:15 uur moeten we bij de kiosk zijn voor de kaarten. Verder heb ik ff niks want total loss en volgens mij heb ik alles opgeschreven. Grt M

Universal Orlando & Thrill rides ???

July 12, 2017 in the United States ⋅ 🌙 32 °C

Deze morgen om 4 uur wakker dit vond ik toch wel vroeg dus toch maar terug en toen om 6.30 uur wakker en uitgeslapen! Michel had een lekker slap amerikaans bakkie gezet. Toen gewassen enz en op naar de kiosk voor kaartjes voor Universal. En gelijk door wat voorspoedig verliep en na 18 min waren we er al idiaal ! Na een lekker ontbijtje croissant met bacon en scrambled eggs meloen en een aardbei op naar de eerste atractie Transformers waar ik in la niet in was gegaan maar volgens michel echt een heftige rit dus ik was benieuwd .......Jaaaaaa echt gaaf was het !!!! Niet te beschrijven maar ik zat te lachen en te gillen wat een gave rit 3 d en ze laten je van boven naar beneden en van links naar rechts enz schieten. Whahaha nee echt bizar aan te raden.Toen ik lief aan Michel vroeg of hij asjeblieft met mij in de Mummy wilde stemde hij toe als hij maar niet over de kop ging. Die was ook mooi en heftig en wederom gillen arme Mich een achtbaan in het donker maar hij vond het stiekum wel leuk. Michel vertelt nu weer verder.

Na de Munny was het tijd voor ontspanning dus op naar de horrorshow. Deze korte show vertelt hoe we in de maling worden genomen in film.met make-up en andere zaken. Best geinig om te zien hoe dat werkt. Moet je dit echt grzirn hebben nou nee maar voor onze lezers doen we een hoop dus ook dit. Hierna zijn we lekker gaan wandelen door het park en kwamen we uit bij Harry Potter. Zeer mooi gemaakt maar dan ook alle details zijn mooi. Ook hier was een achtbaan en wat denk je?? Ja deze hebben we ook maar gepakt. Bijna mochten we instappen..... storing... maar dit was snel opgelost en ze konden weer starten. 3D bril.op en gaan. Eigenlijk best een kort ritje voor een uur wachten maar wel weer erg mooi. Daarna maar weer een show gepakt "fear factor". Ken je die van tv dan weet je genoeg. Na de show regen!!! Dus snel naar de 4D Shrek. Nu ff wat eten want om 19:00 begint de parade. Mooie plek gezocht maar het regende nog steeds en ook de bliksem was aanwezig. Helaas werd de parade afgelast tenminste hij was na een uur nog steeds niet begonnen en zijn we weg gegaan. We zijn wel een beetje moe na ca 12 uurtjes pretpark. De terugreis was lastiger want het was erg druk op de weg. Maar de dag was best een topdag!! Nu nog ff douchen en een beetje hangen en dan maar weer de oogjes dicht en de snaveltjes toe. Grt M.

Tussenstop

July 13, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 29 °C

Een ritje binnendoor dat is het geworden op naar Silver Springs. Maar voordat we daar waren nog even gestopt bij een supermarkt om koffie en ontbijt te scoren. Hrt ontbijt is gelukt maar geen koffie. Ongeveer 5 minuten rijden dan heb je dasr een koffie shop. Maar na een kwartier nog niks. Toen maar gestopt bij een benzinestation annex fastfood zaak. Daar wel de beste koffie gehaald tot nu toe. Op de parkeerplaats het ontbijt en de koffie genuttigd en weer verder. State park silver springs. Gevonden alleen de verkerrde ingang zei de ranger maar wel vlak bij. 3 keer rechts en je bent er. Zo gezegd zo gedaan. El wilde hier in een kano maar ik eigenlijk niet pff veel te warm en dan nog paddelen. Maar toch maar even gekeken bij de kanoes. Maar onweer in dr lucht en als het gaat bliksemen binnen een straal van 5 mile mag je stoppen. En volgens de app was het aardig dichtbij. Maar hij verhuurde nog wel. Later ging hij oook nog even aan collega's vragen of het wel zo was. Wij zijn maar voor optie 2 gegaan met de glassbottum.boot. erg mooi leuke gids veel gezien van schildpadden alligators vissen en bronnen. En toen begon het te regenen. En te donderen. Gelukkig waren wij bijna rond maar de boot die veel later was vertrokken kwam vlak achter ons aan. Dus hadden een korte tour gehad. Eenmasl uitgestapt een verrassing een slang die ook maar op de foto gezet.
    Daarna een ijsje voor El en weer naar de autto. Voor het volgende deel van onze reis. Dit was voornamelijk veel rechtdoor. En toen zagen we ineens een zooitje beelden langs de kant van de weg. Gestopt en even een rondje gedaan. En nu echt het laatste deel aleen nog ff benzine gehaald. Autobezitters leest u even mee. 9 gallon voor 20 dollar!!!! Haha wat leuk hier tanken. En nu zijn we dan in St. Augustine. Ff bijkomen en dan het stadje verkennen masr niet te lang want morgen zijn we hier ook nog. Maar wel even lekker wat eten. Grtjs M