The Burren Fanore Beach

August 1, 2023 in Ireland ⋅ ☁️ 16 °C

Vandaag bleven we in de buurt van ons huisje in The Burren (betekenis: rotsplateau). Na een beetje uitslapen en een rustig ontbijtje zijn we naar de uitzichtpunten langs de coast road gereden. Hier hebben we rondgelopen over de rotsplateaus en van de uitzichten over de Atlantische Oceaan genoten. Vervolgens zijn we 6 km vanaf ons huisjes in de andere richting gereden naar Fanore Beach. Hier komt de Caher River in de zee uit en daardoor is er een zandstrand ontstaan. We zijn daar een wandeling gestart. Eerst moesten we een stuk lang de weg lopen. Dit is erg onaangenaam omdat het er smal is en er hard wordt gereden. Ook rijden er 'dagtocht 'bussen. Een stuk verderop gaat de route omhoog en loop je over de rotsplateaus ver boven de zee. Het was een erg mooie wandeling van bijna 10 km.
    Terug bij het strand onze zwemkleding aangetrokken en een duik genomen. Althans Marc. Ik heb het deze keer bij pootjebaden gehouden vanwege de vele grote kluwen zeewier en kelp 😬. Terug bij het huisje lekker even gechilled en daarna naar Doolin gereden. Hier hebben we gegeten in een drukke Ierse pub genaamd O'Conners. Erg gezellig.