• Day 21

Keng-Suu/Кең-Суу

June 12, 2022 in Kyrgyzstan ⋅ 🌧 21 °C

Helaas verlaten we het Son-Kul meer vandaag, en dalen we af naar Keng-Suu, het eerste dorpje dat we tegenkomen. Eerst moest er nog een stukje geklommen over de Kalmak Ashuu pas (3317 meter) waarna een afdaling van 10 kilometer, met prachtige uitzichten volgt. Om ons heen waren hoge, besneeuwde bergen, een riviertje met paarden en koeien, een herder te paard met zijn hond en een autootje vol met oude mannetjes die breed glimlachen.

Eenmaal beneden was het weer erg droog, maar op een mooiere manier dan voor het Son-Kul meer. Ook ben ik hier de eerste medefietsers tegengekomen, die uit tegenovergestelde richting kwamen. In Son-Kul overnachtten we in het huis van dezelfde familie van gisteren (twee dochters zijn hier gebleven), en heb ik voor het eerst in tijden weer een douche genomen. Ook heeft het de hele middag gestortregend en gedonderd, dus heb ik gebruik gemaakt van zeldzaam bereik en ben ik verder gaan lezen in m'n boek.