Kochkor/Кочкор

June 13, 2022 in Kyrgyzstan ⋅ ⛅ 26 °C

Nadat vanochtend het huis opeens vol stond met de halve familie, zijn we vertrokken naar Kochkor. Wederom een korte rit vandaag, die voor een groot deel naar beneden ging (ook wel is lekker toch).

Kochkor is een dorp van iets meer dan 11.000 inwoners, het grootste dorp in een straal van waarschijnlijk best veel kilometers. Na de lunch wilde ik het graag verkennen, maar dit liep enige vertraging op in verband met alle kinderen uit de straat die om me heen stonden te springen en aan m'n armen zwaaiden.

Na een paar minuten wandelen kwam ik aan in het parkje van het dorp, waar een voetbaltoernooi bezig bleek te zijn. Ze waren erg fanatiek! Sommige teams hadden matchende shirts aan en sommige teams niet, wat voor de neutrale kijker erg verwarrend was. Ik heb zelf ook nog een applausje mogen ontvangen na het teruggooien van de bal, die over het hek heen was geschopt. Hoe dan ook, het was erg grappig om naar te kijken, ook de oude mannetjes die fanatiek meeschreeuwden.

In het dorp was er een markt gaande, en was er, geen grap, een busje van "Personenvervoer Oosterhout BV" actief als taxi.

Gefietst: 61 km.