Satellite
Show on map
  • Day 31

    Arslanbob/Арстанбап - Dag 2

    June 22, 2022 in Kyrgyzstan ⋅ ⛅ 22 °C

    Na wakker te zijn geworden (gelukkig), ben ik begonnen aan de enige echte wandeling die ik kon vinden. Al vrij snel kwam ik een man tegen die ook omhoogging, dus zijn we een stuk samengelopen. De man had ergens in de bergen een paar koeien, waarvan er één een kalf had gekregen, die hij samen met de ma naar het dorp zou brengen. Onderweg kwamen we nog wat mensen tegen, waarvan de helft op ezel met bepakking, en de anderen ook bezig met hun koeien en paarden. Ik ben benieuwd hoe je je koe(ien) terugvindt hier, want ik heb nauwelijks hekjes gezien. De beesten hier hebben wel echt de beste plek die je maar kan hebben.

    Nadat de man zijn koeien had gevonden, ben ik alleen verdergegaan. Het goede paadje vinden was soms best lastig, omdat de dieren ook hun eigen paden hadden gecreëerd, maar, soms na een stukje terug- of omlopen, ging alles goed. Ik kwam steeds hoger, en toen kwamen eindelijk de bergen in zicht. Gelukkig klaarde het heel even genoeg op om ze goed te kunnen zien. De weg vervolgde zich naar de "Long Waterfall". Arslanbob heeft twee watervallen, er is ook nog een "Small Waterfall". Bij de waterval heb ik weer de eerste mensen sinds een tijdje gezien. Toen ik was afgedaald om de weg naar huis te volgen, kwam ik langs een vrouw die toegangsgeld van me wilde, wat ik vrij geniaal vond, omdat ik de toko juist verliet.

    Eenmaal terug thuis begon het te regenen, dus ik was weer net op tijd terug!
    Read more