Satellite
Show on map
  • Day 58

    Tashkent/Тошкент - Dag 3

    July 19, 2022 in Uzbekistan ⋅ ☀️ 43 °C

    Vandaag ben ik verder de stad in gegaan, en onder andere de Chorsu Bazar en de Ko'kaldosh Madrasa bezocht. De Ko'kaldosh was niet alleen erg leuk vanwege de architectuur, maar ook omdat het nog echt compleet werd gebruikt waar het vroeger voor bedoeld was (er zit nu een Islamistische onderwijsinstelling in).

    De Chorsu Bazar is een enorme bazaar waar je van alles kan vinden, maar vooral heel veel noten, vlees en groenten en staat bekend om de grote groene koepel. De Chorsu Bazar was vroeger een erg belangrijke stop op de Silk Road. Het was erg verleidelijk om hier ook wat te eten (er waren een paar leuke tentjes, maar er wordt geadviseerd dit niet te doen vanwege de hygiëne, wat mij ook duidelijk werd na een verse kakkerlak, en wat ander gespuis gespot te hebben tijdens het rondlopen.

    Later ben ik naar de Islam Karimov Memorial gegaan, de president die in 2016 is overleden. Volgens velen was hij een dictator, maar in dit museumpje werd hij geprezen tot weet ik veel waar, het was uitzinnig. De eerste hal bestond uit foto's van de man, een aantal persoonlijke foto's en de tweede hal bestond uit alleen maar schilderijen van Karimov, vaak met heldenrol. Toen ik weg wilde gegaan kreeg ik nog een cadeau: een kalender met zijn foto erop en nog een boekje met extra informatie over de man. Ook wilden ze dat ik wat in het gastenboek schreef, waar ze zowel met hun eigen als met mijn telefoon een foto hebben gemaakt.
    Read more