Satellite
Show on map
  • Day 59

    Tashkent/Тошкент - Dag 4

    July 20, 2022 in Uzbekistan ⋅ ☀️ 43 °C

    Vanochtend werd ik wakker met een Schot in de kamer, met de naam Greg. We waren beide van plan een relax dagje te hebben, dus we zijn naar m'n favoriete café in de stad gegaan. Ik was nog van plan om wat geld te wisselen, dus gingen we met de metro naar de NBU, waar ik eerder in Samarkand ook was. Alleen bleek dit het hoofdkantoor van NBU te zijn, een enorm, modern gebouw. Eenmaal binnen voelde ik me vrij lullig, een toerist tussen alle zakenmannetjes. De gastvrouw moest er ook een beetje om lachen, maar bracht me naar de verdieping waar ik geld kon wisselen, waar je komt met een heuse glazen lift.

    Na het wisselen wilde Greg nog meer metrostations zien, dus hij ging ondergronds verder, ik bovengronds, richting de Yangiobod Bazar. Deze bazaar ligt helemaal aan de rand van de stad, een uur met een nieuwe, bovengrondse metrolijn. Het is niet een bazaar zoals alle vorige. De bazaar bestaat voornamelijk uit heel veel troep, onderdelen voor apparaten, bouwonderdelen, en levende dieren, het absolute hoogtepunt. Ook wel erg zielig, want alle kuikentjes, ganzen en weet ik veel wat zaten voornamelijk in kleine kooitjes opgesloten. De bazaar ligt in een wijk die niet per se bekend staat om zijn veiligheid. Alles was ook heel erg donker en duister in de overdekte stukken. Als ik denkt aan een zwarte markt, dan komen deze beelden bij me op.
    Read more