Salento - Dag 2

December 6, 2022 in Colombia ⋅ ☁️ 19 °C

Vandaag stond in het teken van de Quindío Wax Palm, de langste palmboom die er op aarde zou bestaan; de bomen kunnen meer dan 60 meter worden. Om de bomen te kunnen zien moet je een uurtje wandeling, met de optie om er een langere wandeling van te maken, van 12 kilometer. Samen met de Duitser (Jakob) en de Amerikaanse (Sedona) hebben we gekozen voor de lange wandeling.

Om aan het begin van de wandeling te komen, is er eerst een ritje van zo'n 25 minuten nodig, per jeep vanuit Salento. Omdat het aardig druk was, stonden Jakob en ik achterop, wat al een feest op zich was :).
    Het eerste deel van de wandeling ging door het bos. Het bos is de rand van het Los Nevados nationaal park, en is heel dichtbegroeid (en daardoor erg mooi). Het pad lag naast een riviertje, die ook meerdere malen overgestoken moest worden over wankele bruggetjes. Eenmaal aangekomen bij de palmbomen, zaten we vrij stevig in de wolken, en zagen we eigenlijk niks. Maar juist daardoor ontstonden er mooie beelden!