Manizales - Dag 1

December 8, 2022 in Colombia ⋅ ☁️ 15 °C

Eenmaal ingestapt in het busje naar Pereira, begaf de motor het, en konden we allemaal uitstappen. Na een half uur was de volgende bus gearriveerd en konden we met wat vertraging alsnog vertrekken. Klein beetje jammer, want dat zou betekenen dat ik twee uur langer zou moeten wachten voor de bus naar Manizales.
    Maar Colombia zou Colombia niet zijn als die bus niet de enige was met vertraging, dus uiteindelijk sloten de twee bussen perfect op elkaar aan!

In het hostel kwam ik tegelijk aan met drie Duitsers, met wie ik even later de stad wat heb verkend in de regen. Één van hen, Willy, heeft een jaar gewoon in Manizales, en was dus een goede gids!

Het hostel is erg mooi en kleurrijk. Het zit in een appartementencomplex, boven twee woningen en een kledingreperateur. Naast twee slaapzaaltjes en wat privékamers, is er ook een werkruimte, een ruimte om Netflix te kunnen kijken en is er een ruimte met allerlei spelletjes. In het hostel zit ook een soort reisbureautje, waar op de een of andere manier veel oudere reizigers op af komen. Het is dus een leuke mix van mensen hier!