Satellite
Show on map
  • Day 19

    Manizales - Dag 2

    December 9, 2022 in Colombia ⋅ 🌧 17 °C

    Vandaag was Nederland -Argentinië, dus dat moest in Colombia natuurlijk gekeken worden. De eerste helft heb ik gekeken in een café, maar zowel het voetbal als het café was niet zoveel aan. In de tweede helft ben ik op een terras belandt, waar de Argentinië aanhang een stuk groter was. In de negentigste minuut ging alleen de TV stuk, maar iedereen had toch wel vermoedens hoe het af zou lopen, dus ik had afgerekend en wilde vertrekken. Totdat opeens iemand schreeuwde "HOLLANDA! HOLLANDA! DOS DOS!!". Omdat het terras wist dat ik Nederlands was een de TV nog steeds stuk was, greep een man mijn arm, en bracht hij me naar een winkelcentrum waar het op groot scherm te zien was.
    Toen de penalties eenmaal waren begonnen, had iedereen daar door dat ik Nederlands was, en waren ze ook letterlijk naar me aan het lachen als Nederland miste. Het begon steeds voller te worden, totaan werknemers die gewoon hun werk neerlegden en gingen kijken. Het was een gezellige sfeer!

    Hierna ben ik nog het stadje in gegaan. Manizales is een kleine stad die op een heuvel ligt, en daardoor hele steile wegen heeft, en ook een kabelbaan, die gewoon algemeen gebruikt wordt. Het is niet super toeristisch hier, dus volgens Willy is het nog een echte authentieke Colombiaanse stad. Behalve een paar mooie kerken en leuke gezellige straatjes, is er overigens niet extreem veel bijzonders te beleven.

    Extra informatie over de eerste kerk: de kerk is geheel gebouwd in Bahareque stijl, een bouwtechniek die specifiek in deze regio van de Colombia is gebruikt. Deze bouwtechniek maakt gebruik van een mix van Guadua (een soort bamboe uit Colombia), aarde en een gevel van plaatstaal. Het interieur van de kerk is volledig gemaakt door meubelmakers uit Manizales zelf!
    Read more