Satellite
Show on map
  • Day 34

    Bucaramanga - Dag 1

    December 24, 2022 in Colombia ⋅ ☀️ 33 °C

    Na de chaotische start van de busrit kwam de bus heelhuids om 6:30 in de ochtend. Helaas heb ik geen oog dicht gedaan. Deels omdat dit sowieso onmogelijk is in een bus of vliegtuig naar mijn mening, maar ook vanwege de hobbelige weg, en de kakelende kippen en fluitende vogels die in het benedenruim vervoerd werden! Het was een erg leuke ervaring. In een bus, in het donker, iedereen slaapt (echt iedereen sliep), een paar lichtjes bij de buschauffeur en het geluid van allerlei beesten beneden je.

    Nog nooit ben ik vroeg in de ochtend aangekomen bij een hostel, dus dit is een primeurtje. Het bed was uiteraard nog niet vrij, dus ik heb een paar uur aan het ontbijt gezeten in een cafeetje naast een medische kliniek hier om de hoek. Na wat aangekloot te hebben in het hostel, was het bed klaar en heb in geprobeerd te slapen, wat uiteraard niet lukte. Dus heb ik de stad maar ontdekt! De wijk van het hostel is erg groen en modern, terwijl de binnenstad me erg deed denken aan de Stannen. Overal kraampjes, veel afval op de grond, en een hele grote chaotische bazaar. Er waren veel lugubere personen aanwezig, dus veel foto's heb ik niet gemaakt. Het verschil tussen de twee delen van de stad was wel erg interessant!

    Savonds heb ik mijn Spaans weer een heel klein beetje opgekrikt door lang te praten met twee Colombianen. Één is docent filosofie en religie in de stad (hij kwam hier gewoon wat drinken), en de ander is een enthousiaste man (had ook wat drankjes op) die toneellessen geeft, en andere cultuurprojecten doet in de stad. Hij verblijft al heel lang in dit hostel. Ondanks dat ze geen Engels konden en mijn Spaans nog verre van goed is, was het toch erg leuk!

    Een leuke manier om kerstavond te spenderen! Feliz Navidad :)
    Read more