Satellite
Show on map
  • Day 33

    Medellín - Dag 6

    December 23, 2022 in Colombia ⋅ ☀️ 31 °C

    Vanavond vertrekt mijn nachtbus naar Bucaramanga, dus ik heb nog een hele dag in Medellín. Omdat er niet extreem veel te zien is, heb ik veel tijd gespendeerd in de botanische tuinen van de stad. Het is een erg mooi park, met veel lekkere plekjes om te zitten en lezen. Terwijl ik op één van de bankjes zat, viel er (geen grap) opeens een leguaan uit de boom. Ten eerste schrok ik, omdat dit twee meter voor mij gebeurde, en ten tweede schrok ik omdat ik niet wist dat deze beesten zo groot konden zijn. De leguaan ging zijn gangetje en besloot daarna de boom ernaast te beklimmen.

    Ongeveer een uur van tevoren was ik in de bus terminal om mijn tas op te halen en de bus te zoeken. Vanwege kerst had ik een vermoeden dat het druk kon zijn, maar ik had nooit verwacht dat het zó druk was. De terminal stond vol, allen in een poging nog een kaartje te scoren (deze jongen was voorbereid en kocht hem online). Bij welke van de 40 perrons de bus was, was vrij onduidelijk. Niemand die het wist. Waarom dat was, werd wel snel duidelijk. Alle 40 de perrons stonden bomvol; bij de incheck poortjes, op het perron, tussen de bussen en zelfs achter de bussen. Iedereen vroeg zich af welke bus waar naartoe ging, en niemand had enig idee.

    Samen met een Colombiaanse had ik een hoekje gespot waar een stuk of 6 bussen stonden van Expreso Brasilia, onze vervoerder van vandaag. Toen we aankwamen stonden er drie bussen naar Bogotá en drie naar Barranquilla, waarvan er een paar al anderhalf uur geleden hadden moeten vertrekken. Omdat niemand wist welke bus de goede was en iedereen vast stond in de massa, schoot het geen meter op. In een wanhopige poging van een paar mannetjes van het bedrijf werden vertrektijden met stiften op de bussen geschreven en werden er namen geroepen door een megafoon. Gelukkig was de sfeer goed en probeerde iedereen elkaar te helpen door berichten door te schreeuwen en elkaar door de massa te slepen als ze hun bus hadden gevonden. Ook kon er gelachen worden door het gejuich dat ontstond als er een omgeroepen passagier was gevonden, en een laatste poging om passagier "Esteban" te vinden door extreem hard "ESTEBAN!! PUTAAAA!!" te schreeuwen.

    Na ruim twee uur in de massa te hebben gestaan, en met meer dan anderhalf uur vertraging, kon mijn bus eindelijk vertrekken.
    Read more