Satellite
Show on map
  • Day 60

    Otavalo - Dag 3

    January 19, 2023 in Ecuador ⋅ ☁️ 19 °C

    Vandaag ben ik er lekker vroeg uit gegaan om op tijd aan mijn wandeling te beginnen: Laguna Cuicocha, meer van de cavia's. Snelle traumaverwerking.
    Eerst heb ik een bus genomen naar Quiroga. De busconducteur (geen idee wat de officiële benaming is voor deze mensen...) was zo enthousiast dat ik hier naartoe ging, dat hij me constant liet weten dat ik bijna moest uitstappen, en trok me bijna naar buiten toen we in Quiroga waren. Vanuit Quiroga zijn er geen bussen naar het meer, dus een taxi was noodzakelijk. Bij aankomst heb ik zijn nummer geregeld, zodat ik ook vervoer voor de terugreis had.

    Laguna Cuicocha is een 3km wijd kratermeer en is 3100 jaar geleden ontstaan, vlakbij de Cuicocha vulkaan. De wandeling om het meer heen is 12 kilometer en duurt zo'n 5 uur. Het meer zelf ligt op 3246 meter hoogte, en het hoogste punt van de wandeling ligt op bijna 3500 meter!

    De wandeling was prachtig, het pad liep voornamelijk over de toppen van de omliggende hoogtes. Waar de wandeling met supermooi weer begon, sloeg het exact halverwege om, en begon het te regenen en onweren. Er waren twee buien gaande, want er waren flitsen en bonken aan twee verschillende kanten. Gelukkig was ik op een stuk met veel schuilmogelijkheden van bomen. Wel gaf het wat extra sfeer, en waren er door het onweer een aantal bijzondere uitzichten over het meer!

    Na terugkomst heb ik nog een Amerikaan en een Ecuadoriaanse ontmoet met wie ik de taxi gedeeld heb. Zij gingen verder naar Ibarra.
    Read more