Guayaquil - Dag 2

February 14, 2023 in Ecuador ⋅ ☁️ 33 °C

Guayaquil! Na een hete nacht en twee enkels vol muggenbulten (en twee handen die er niet vanaf konden blijven), heb ik de stad ontdekt, met de telefoon opgeborgen.

Het centrum geeft een heel andere indruk dan de wijken waar ik gisteren doorheen reed. Het centrum gaf namelijk een hele Amerikaanse sfeer. Net zoals in Riobamba, bestaat uit Guayaquil uit blokken. Het verschil was alleen dat alle wegen om deze blokken heen, erg breed waren, met erg veel verkeer van voornamelijk enorme auto's en veel bussen. Ook omdat er hier een aantal wat hogere gebouwen staan, voelde het wat Amerikaans aan. Misschien verwant, misschien niet, maar het grootste deel van de toeristen waren Amerikaans.

De stad heeft wel een aantal hele mooie plekjes! Het stadhuis is een enorm gebouw, waar je in een x vorm doorheen kan lopen, en er zijn meerder mooie parken, waaronder Parque Seminario. Dit park is relatief klein, maar is het onderkomen van, zo wordt geschat (beetje ruim naar mijn idee, maar goed), 350 Iguanas, ook wel Groene Leguanen. Het was vrij spectaculair om ze overal rond te zien lopen tussen de mensen.

En, zoals overal hier, heeft de stad ook een paar prachtige kerken, zoals de Basílica Menor Católica Nuestra Señora de La Merced en de Catedral Católica Metropolitana de Guayaquil, die van binnen vooral mooi was.