Satellite
Show on map
  • Day 90

    Vilcabamba - Dag 2

    February 18, 2023 in Ecuador ⋅ ⛅ 31 °C

    Weer een goede wandeling op het programma! De wandeling ging naar Cerro Mandango, een soort Devil's Nose van Vilcabamba. Het was prachtig weer met mooie uitzichten, en het was vooral goed om weer te wandelen.

    Op de weg terug kwam ik twee vogelaars tegen. Ze hadden in de bomen een speakertje opgehangen waar het geluid van een bepaalde uil uitkwam. Wat ik niet wist, is dat de meeste vogels en ook andere dieren, het totaal niet moeten hebben van uilen. Maar, bepaalde vogels komen er juist op af, zoals de kolibrie. Voor onze neuzen vlogen zo'n 10 kleine kolibries heen en weer! Ik was al een tevreden man, maar de vogelaars bleken opzoek naar een andere vogel. Ik vroeg of ze die gele bedoelden, die ik net zag wegvliegen. "Where?! Where?!" Met enig gevoel van triomfantelijkheid was ik de enige die de vogel (ook al was het per ongeluk) had gezien die dag.

    Ondanks dat de officiële data van carnaval de 20ste en 21ste zijn, is vandaag het feest al afgetrapt met vanmiddag een kleine optocht en vanavond dans op het plein! Samen met een Duitser ben ik gaan kijken. Normaal ben ik niet zo van zulke festijnen, maar dit was echt erg leuk. Tussen het gelul van een man op het podium door (duizenden keren "Señoras y Señores" schreeuwend, we hebben ons kapot gelachen), was er veel traditionele dans en muziek! Het mooie eraan was het enthousiasme van de dansers. Het waren soms wilde, maar de meest vrolijke en energieke dansen. En de dansers zelf waren alleen maar aan het lachen, ze hadden er zoveel plezier in!
    Read more