Satellite
Show on map
  • Day 95

    Chachapoyas - Dag 1

    February 23, 2023 in Peru ⋅ ⛅ 25 °C

    Jaén is voor mij niet meer dan ee tussenstop, dus behalve de stad een beetje verkend te hebben (wel leuk natuurlijk zo'n chaotische stad!), heb ik vooral geslapen en vanochtend de terminal opgezocht voor collectivos naar Chachapoyas. Vanaf hier vertrekken ook lange afstandsbussen, dat voornamelijk grote, luxe dubbeldekker bussen zijn. Het verschil met de collectivos mag er wezen.

    Peru is enorm, waardoor ik me ook nu al lijk te vergissen in de afstanden. Waar de afstand naar Chachapoyas op de kaart niet enorm lijkt te zijn, valt dat vies tegen. Rechtstreeks is het zo'n vier uur, alleen is er geen rechtstreekse collectivo. Ik had veel geluk deze keer, en was de laatste passagier voor Bagua Grande, dus we konden gelijk vertrekken. In Bagua Grande was iedereen zo aardig om me de terminal voor Chachapoyas te vinden. Hier zijn de collectivos namelijk van kleine bedrijfjes, en niet van individuen zoals in Centraal Azië, en dus hebben veel bedrijven hun eigen terminal/schuur, verspreid over de stad. Hoe dan ook, het waren dus hele aardige mensen!

    Om 17:30 kwam ik uiteindelijk aan in Chachapoyas. Het was een prachtige weg door een kloof met een snelstromende rivier. En het werd nog leuker, want het hostel was bij een familie thuis! Een oudere vrouw runt het hostel (twee kamers), waar ook zijzelf, haar dochter en haar twee kinderen wonen. En het zijn echt enorm gastvrije mensen! Ze hebben zelfs het telefoonnummer van een kennis opgehangen die Engels spreekt, voor mocht je iets in het Engels willen vragen 🙃
    Read more