Satellite
Show on map
  • Day 96

    Chachapoyas - Dag 2

    February 24, 2023 in Peru ⋅ ⛅ 23 °C

    Na een lekker ontbijt gemaakt door de eigenares (allerlei lokale dingetjes) ben ik op pad gegaan naar Huancas, een gehucht verderop. Het eigenlijke plan was om vandaag naar Kuelap te gaan, de Incaruïnes, vergelijkbaar met Machu Picchu. Maar een landslide heeft het grootste deel omver geworpen, dus het duurt nog wel even voordat dit weer overeind staat! Ook in Alausi, waar ik eerder was, zijn afgelopen weken landslides en overstromingen geweest. Gaat lekker hiero!

    Hoe dan ook, Huancas ligt aan het Cañon de Huancas, een indrukwekkende kloof waar een rivier doorheen stroomt. De kloof is zo'n 600 meter diep, en aan de overkant waren allerlei watervallen te zien. De wandeling liep van de ene kant naar de andere kant, maar was niet extreem speciaal.

    Na nog een vrouw te hebben ontmoet die enorm enthousiast was dat ik uit Nederland kwam, ben ik terug gegaan naar Chachapoyas om dat verder te zien. De vrouw heeft mijn nummer voor als ze ooit naar Amsterdam gaat (ik moest en zou haar rondleiden), en ik heb haar nummer voor als ik bij haar wil eten de komende dagen!
    Read more