Satellite
Show on map
  • Day 99

    Cajamarca - Dag 2

    February 27, 2023 in Peru ⋅ ⛅ 24 °C

    Na een lange en heerlijke nacht, ben ik vandaag naar Llacanora gegaan. Het busje dat daar naartoe gaat, is nogal moeilijk te vinden, maar na wat rondvragen had ik hem eindelijk gevonden. Het busje (ze hebben hetzelfde formaat als de collectivos) zat helemaal volgepropt met mensen die op weg waren naar een markt. Allemaal hadden ze emmers vol met kaas, melk, bundels gras en weet ik veel wat om te verkopen. Onderweg stopten we nog voor een man die meewilde met het busje, maar z'n schaap moest ook mee. Helaas mocht dit niet van de chauffeur omdat de bus al zo vol was. De ultieme kans om in een propvol busje met een schaap te zitten ging aan me voorbij...

    Llacanora is een klein gehucht, maar heeft een mooi wandelingetje langs allerlei watervallen. Na de mooie wandeling naar Gocta met een enorme waterval viel dit een klein beetje tegen, maar uiteindelijk was dit wel een heel relaxte wandeling. Smiddags heb ik wat gebabbeld met de Amerikaan die in het hostel werkt. Hij werkt in het hostel, studeert online en maakt prachtige tekeningen op zijn tablet. Daarna ben ik plannen gaan maken totaan Cusco, over een paar weken. De kat van het hostel kwam op me liggen, wat betekende dat ik zo'n 2,5 uur daar heb gezeten, totdat ik echt honger begon te krijgen en opzoek ging naar eten.
    Read more