Satellite
Show on map
  • Day 98

    Cajamarca - Dag 1

    February 26, 2023 in Peru ⋅ ⛅ 24 °C

    Levend aangekomen in Cajamarca! Rond 7:30 kwam de bus aan in de normale busterminal. De meeste grote bedrijven hebben hun eigen plek in de stad in Peru, met als voordeel dat ze vaker in het centrum liggen, maar met als nadeel dat niet alles op één plek is. Deze bus kwam dus aan in de normale terminal, ver weg van het centrum.

    De mensen in het hostel zijn super, en ik kon direct inchecken en mn bed opzoeken. Het is erg rustig, in de slaapzaal met twaalf bedden zijn er inclusief de mijne maar vier bezet. Na een klein beetje uitgerust te hebben, ben ik met een klein busje vertrokken richting Otuzco.

    In Otuzco liggen de Ventanillas de Otuzco. Deze soort van gaten in de muur werden tussen 200 tot 800 na Christus gebruikt door de lokale bevolking als necropolis. In de rotsen zijn allemaal ruimtes uitgehakt, waar de lijken in werden gelegd. Elke ruimte hebben in vierkante ingang, wat de gaten zijn die vanaf de buitenkant te zien zijn. Toen deze necropolis ontdekt werd, was het onduidelijk waarom er geen hele skeletten werden gevonden. Men vermoedt dat de lijken eerst werden begraven, een tijd later weer werden opgegraven, en een deel van de botten in de ruimtes werden gelegd.

    Verder was opvallend dat veel mensen foto's met mij wilden 🙃. Eerst dacht ik dat ze wilden dat ik een foto van hen maakte, maar ze wilden juist een foto met mij. Het park is super klein, maar dit is met drie verschillen groepen mensen gebeurt. Het is vaker voorgekomen deze reis, zeker op plekken waar weinig toeristen komen, maar wat hier de reden was, geen idee. Misschien leek ik op een lijk en dachten ze dat ik erbij hoorde?
    Read more