Satellite
Show on map
  • Day 109

    Nachtbus...

    March 9, 2023 in Peru ⋅ ⛅ 30 °C

    Vandaag staat de lange busrit naar Cusco te wachten, maar voordat ik daar aan begon heb ik een ochtendwandelingetje gemaakt langs de kust. Erg hing een soort mysterieuze mist die vanaf de zee kwam, waardoor je nauwelijk in de verte kon kijken. Ondanks dat was het een lekker wandelingetje in de ochtend na een stevig ontbijt, want dat hebben ze erg goed geregeld in dit hostel!

    Rond het middaguur ging ik met de bus naar het busstation. Hier bleek ik achteraf nogal wat tijd te kunnen besparen, want de bus naar Cusco stopte ook nog in een eigen terminal...vlakbij het hostel. Maargoed, na een uur in de stadsbus kwam ik aan in de grote busterminal van Lima, waar ik mijn perron niet kon vinden. Wat bleek, mijn perron was bij een soort VIP wachtruimte, voor bussen langer dan een bepaald aantal uur! Er was zelfs een ruimte met computers die je kon gebruiken. Tjonge jonge, wat een luxe voor een busterminal.

    Voor deze rit heb ik toch stiekem een kinderdroom uit laten komen, namelijk die van het vooraan zitten in een dubbeldekker. Met zo niet alleen een raam naast, maar ook voor mij, kom ik de rit wel door. Nadeel is wel, als we een ongeluk krijgen, ben ik de eerste die een paar meter onder de grond komt te liggen. Ook zaten er flink wat barsten in de voorruit, wat me niet per se geruststelde.

    De rit was prima, en liep vandaag vooral langs de kust. Hier waren veel smalle, maar lange stallen te zien, die op het eerste oog leeg waren. Na wat beter gekeken te hebben, bleken dit kippenstallen te zijn. De kippen lagen in kleine hokjes een stukje boven de grond, opgepropt. Ook hier hebben ze dus niet een echt fijn leven...
    Read more