Satellite
Show on map
  • Day 119

    Nachtbus

    March 19, 2023 in Peru ⋅ ⛅ 23 °C

    Vanochtend rond kwart voor negen, nadat pa met "gringo papi!" uit z'n busstoeltje gebonjourd werd door een oudere vrouw, stonden we weer bij het vliegveld. Na een super leuke en snelle week, was het tijd voor mijn westerse vluchtelingen om terug te keren. Natuurlijk mocht ik niet mee naar binnen, dus heb ik door het hek staan zwaaien. Vanaf hier gaat het avontuur weer alleen verder.

    Door de normalere buurten van Cusco ben ik naar de busterminal gelopen voor een ticket naar Arequipa. De bussen naar Arequipa vertrekken eigenlijk allemaal savonds, dus de rest van de dag had ik nog in Cusco te spenderen. Onder het genot van een lekkere lunch en wifi verbinding, heb ik mijn plannen gemaakt voor de komende tijd. Na veel gevonden te hebben en ideeen te hebben gemaakt, was het plan "naar Arequipa gaan en we zien wel". Strak plan al vond ik het zelf, en niet heel verschillend dan al mijn andere plannen deze reis.

    Vervolgens heb ik nog een stukje historisch centrum ontdekt dat pa en ik nog niet hadden gezien, wat erg mooi was! Plaza Sán Cristobal hoorde hierbij, een kerk+plein wat hogerop, met een mooi uitzicht over de stad. Op het pleintje waren vooral veel locals, met onder andere een feestje, tenminste, daar leek het op. Veel flessen bier, muziek en wat gedans.

    Savonds was het super druk in de terminal, want blijkbaar gaan alle bussen die vanuit hier vertrekken (drie grote bestemmingen), rond hetzelfde tijdstip weg. Naast mij zat een jongen die half op mijn schouder op slaap viel, dus dat was weer één groot feest!
    Read more