Satellite
Show on map
  • Day 120

    Arequipa - Dag 1

    March 20, 2023 in Peru ⋅ ⛅ 25 °C

    Om 6:30 stond ik in Arequipa, de tweede grootste stad van Peru! Na een stevig ontbijt, wat eigenlijk gewoon een lunch of avondeten was, vertrok ik met een aardige taxichauffeur naar het hostel. Het hostel is prima, maar je kon merken dat het een partyhostel was tijdens minder drukke tijden. Er zijn maar een paar andere mensen, waaronder een Duits/Braziliaanse jongen die hier woont, maar plotseling een discotheek naast z'n appartement kreeg, dus nu tijdelijk hier slaapt.

    In het hostel zouden karaokes, feesten en andere plezierigheden plaatsvinden (echt zóveel zin in!!), maar die vonden natuurlijk niet plaats. Jammer. Na het heel rustig aan gedaan te hebben, heb ik het historisch centrum verkend. Arequipa zou misschien wel de mooiste stad van Peru zijn, maar daar was ik het niet helemaal mee eens. Het was verre van lelijk, maar dan vond ik Cusco toch echt mooier. Maar, en dit lijkt een beetje een thema te worden, het centrum is wederom UNESCO Werelderfgoed.

    Na rustig rondgelopen te hebben en uiteraard de markt te hebben bezocht (met een man die boven in een kamertje zat met een microfoon en maar wat zat te lullen over de hele markt heen), ben ik in een enorme supermarkt beland en ben ik vroeg naar bed gegaan.
    Read more