Satellite
Show on map
  • Day 130

    Arica - Dag 2

    March 30, 2023 in Chile ⋅ ☀️ 33 °C

    Een dagje in het hete Arica! Als eerste ben ik naar de Morro de Arica gegaan, een heuvel aan de rand van de stad, waarvandaan je een mooi uitzicht hebt over de stad en de zee. In 1880 werd hier een gevecht van maarliefst 55 minuten uitgevochten tussen Chili en Peru. Arica was namelijk in de handen van Peru, maar sinds 7 juni dat jaar niet meer. Er werd een verdrag gesloten dat de komende tien jaar zowel Tacna als Arica in handen van Chili zou zijn. 46 jaar later werd besloten dat Tacna terug werd gegeven aan Peru. Hoe dan ook, allemaal na dat gevecht van 55 minuten op deze heuvel.

    Arica voelt een beetje aan als een oude western. Veel oude, half vervallen gebouwen en een aantal van die hele Amerikaanse restaurantjes. Het is zeker niet mooi, al die oude en half kapotte architectuur, maar leuk is het zeker dus ik keek mijn ogen uit!

    Arica wordt steeds populairder onder lokale toeristen, dus inmiddels staan er aan de rand van de stad meerdere nieuwe flatgebouwen en een paar resorts.

    Aan het strand hoopte ik nog een schildpad te spotten die hier schijnen te leven, maar veel verder dan wat pelikanen kwam ik niet, al stemde me dat al zeer tevreden.
    Read more