• Day 143

Oruro - Dag 2

April 12, 2023 in Bolivia ⋅ ☀️ 28 °C

Een dagje in Oruro! Vanochtend ben ik eerst verhuisd naar een hotel in het centrum van de stad, "Hotel Houston". Oruro is niet extreem bijzonder (behalve met carnaval!), maar wel een leuk, druk en gezellig stadje om een dag in te vertoeven.

De stad heeft mooie architectuur, een paar mooie parkjes en uiteraard een drukbezochte markt! Op een heuveltje staat nog het Monumento a la Virgen del Socavon, een enorm beeld van Maria, waarvandaan je een mooi uitzicht hebt op de stad en daarbuiten. Zo kon je ook zien dat Oruro weer zo'n stad is die echt een beetje in het niets ligt. Om de stad zijn alleen maar hele kale hoogvlaktes en soms een meer. De stad is dan ook ontstaan uit het mijnen van zilver en tin, een andere naam voor de stad is ook Uru Uru.

Savonds was het opvallend druk in de stad, met vooral heel veel scholieren. Ik heb geen evenement of iets dergelijks kunnen ontdekken, maar alle scholen waren nog wel open en druk. Ik vermoed een laatste schooldag of zoiets...