Satellite
Show on map
  • Day 150

    Potosí - Dag 1

    April 19, 2023 in Bolivia ⋅ ☀️ 25 °C

    Na de ochtend nog door te hebben gebracht in onder andere de markt in Sucre, heb ik smiddags de bus genomen naar Potosí. De markt was niet eens heel erg groot, maar je kon er makkelijk in verdwalen. Op een gegeven moment kwam ik op een soort binnenplaats terecht waar allemaal vrouwen keihard begonnen te schreeuwen dat ik een vers sapje bij hen moest komen drinken. Enigszins snel en ongemakkelijk ben ik overgestoken om een goeie lunch te halen bij de patio de comidas.

    De rit naar Potosí was een mooie, maar ik heb er niet echt van kunnen genieten door de vrouw naast me die het gordijntje dicht wilde tegen de zon. Eenmaal in Potosí bleek het een veel grotere (en koudere) plaats te zijn dan ik had verwacht en was de busterminal helemaal aan de rand van de stad. Na wat avondeten ben ik met de bus richting hostel gegaan, waar in de buurt de zoveelste optocht werd gehouden in Bolivia. Deze keer van enorm veel scholieren die geslaagd zijn.

    Het hostel wordt gerund door een wat oudere man en zijn compagnon. Het zijn twee enorm komische figuren met een humor die nergens op slaat. Zo werd ik begroet met "Hola Coca Cola" en schreeuwde de beste man dat degene die hem hielp met z'n computer morgenochtend vier extra pannenkoekjes zou krijgen. Voor de rest lijkt alles te mogen hier en helpt hij met letterlijk alles.
    Read more