Tour Dag 3 - Deel 1 (Villa Candelaria)

April 25, 2023 in Bolivia ⋅ ☀️ 18 °C

Na weer een verschrikkelijk koude nacht waarin iedereen een beetje begon te spoken en er batterijen van powerbanks leeg zijn gegaan door de kou, was het tijd om weer verder te gaan!

De eerste stop was de Desierto de Siloli, die lijkt op de Desierto de Dalí. Kleurige bergen en frappante rotsen gevormd door erosie! Waaronder ook de beroemde Árbol de Piedra.

Na meerdere stops door deze woestijn kwamen we langs vier verschillende meren: Laguna Cachi Sur, Laguna Ramaditas, Laguna Chiar Khota en Laguna Cachi Norte. Alle vier de meren waren identiek en wederom prachtig, met flamingo's!

Na een stop bij een mirador om de vulkaan Ollagüe te zien en te lunchen, reden we via een spoorlijn, die nog dagelijks gebruikt wordt voor het vervoer van grondstoffen, naar San Juan. Een klein dorpje midden in het niets, waar bijna iedereen llama herder is. Hier hebben we in een winkeltje vier verschillende bieren gekocht die in de regio gemaakt worden: honingbier, cocabier, cactusbier en quinoabier! Het cactusbier was verreweg het lekkerst. Verbazingwekkend genoeg wordt er midden in deze woestijnachtige gebieden heel veel quinoa geproduceerd.