Tour Dag 3 (Rurrenabaque)

May 11, 2023 in Bolivia ⋅ ☀️ 32 °C

Vandaag was alweer de laatste dag van de tour. Om vijf uur in de ochtend stonden we op om een boottourtje te maken en de wisseling van de wacht weer mee te maken, maar nu andersom. Als snel waren de eerste brulapen in de verte alweer te horen, die je echt van ver kan horen. Op een open stukje van de rivier was een groep van zo'n vijftien dolfijnen bij elkaar waar we goed lang hebben gedobberd en genoten.

Na het ontbijt was het tijd voor de jacht op de anaconda. Sandro is enorm enthousiast over dit beest en nog enthousiaster over hoe groot de kans vandaag wel niet is op het zien van het beest. De afgelopen dagen was het namelijk relatief koud en vaak wat bewolkt, maar vandaag schijnt de zon volop en is het flink heet. De anaconda komt dan uit de modder waarin hij verscholen ligt, om de zon op te zoeken. Maddie, Kallan en ik hadden er niet erg veel vertrouwens in, omdat er heel veel tours zijn die zelfs specifiek opzoek gaan naar anaconda's, en we hadden alle drie nog nooit iemand gehoord die er echt één had gezien. En inderdaad, we hebben er geen gespot. Wel veel andere dieren die ook meer zichtbaar zijn door de hitte en de zon, zoals heel erg veel schildpadden langs het water!

Na de laatste lunch stapten we weer in de boot naar de auto, en reden we terug naar Rurrenabaque. De drie dagen zijn omgevlogen, maar het was fantastisch en er was echt heel erg veel te zien. En ook deze keer weer geluk gehad met de mensen in de tour!