Satelita
Pokaż na mapie
  • Dzień 182

    Manaus - Dag 2

    21 maja 2023, Brazylia ⋅ ☀️ 35 °C

    Na een lange nacht ging ik sochtends opzoek naar ontbijt. Het is zondag, dus zo makkelijk was dat nog niet. Ik kwam terecht bij een cafeetje van een aardige vrouw die vroeg of ik hier ook een tour ging doen. Nadat ik zei dat ik het niet van plan was, legde ze uit hoe mooi het is en dat ze wel een mannetje kende. Na duidelijk gemaakt te hebben dat het niet hoefde, had ik de beste man toch opeens aan de telefoon en zat hij tien minuten naast me aan de koffie.

    Na lange verhalen over zowel de omgeving als zijn leven (hij werkte ook voor Djoser), kwam hij op het punt om me een tour te verkopen. Eerst begon hij over een ééndaagse tour, die veel te toeristisch klonk en ik als antwoord maar zei dat ik er wel over na zou denken. Hij voelde z'n verlies waarschijnlijk aankomen, en nam me mee naar z'n kantoor verderop om me een tweedaagse tour te laten zien (uiteraard voor een speciale studentenprijs, anderen betaalden wel 3 keer meer!! Gelul, maar goed). Ik ging mee en de tour klonk eigenlijk best goed, maar was heel vergelijkbaar met de tour in Rurrenabaque, maar dan veel minder goed ingedeeld en duurder. Toen haalde hij z'n boekje tevoorschijn en vroeg "dus welke wil je doen?" Opeens was ik van een rustig ontbijtje naar het boeken van een tour gekomen, wat ik uiteindelijk niet heb gedaan.

    Manaus was vandaag heel erg stil en leeg (ook al heeft het meer dan 2 miljoen inwoners, en dat midden in de Amazone!), behalve dat er nog een zondagmarkt was. Na die bezocht te hebben, ben ik wat door de stad gaan lopen, heb ik m'n ticket voor de boot gekocht, ben ik naar een wijk wat buiten het centrum geweest, en heb ik een tourtje gemaakt met de stadsbussen! Het is veel te warm om lange afstanden door de stad te lopen (en daarnaast is ook niet alles even interessant), dus heb vanuit de bus de rest van de stad gezien.
    Czytaj więcej