Satellite
Show on map
  • Day 189

    Santarém

    May 28, 2023 in Brazil ⋅ ☀️ 33 °C

    Midden in de nacht werd ik wakker door een mysterieus muziekje dat vrij hard werd afgespeeld. Ik dacht dat het de vuilniswagen was, die net als in Peru en Bolivia dezelfde soort kindermuziekjes afspelen. Maar het was 3:30 in de nacht, dus dan zouden ze wel erg vroeg bezig zijn... Hoe dan ook, even dacht ik dat ik in een horrorfilm was beland.

    Aan het eind van de ochtend zat ik in de kleine busterminal (was eigenlijk gewoon een groot uitgevallen bushokje) om terug te gaan naar Santarém. Santarém was uitgestorven op zondag. Ik krijg het idee dat van alle landen tot nu toe, Brazilië het meest uitgestorven is op zondagen. Er is echt niks, maar dan ook niks open en er rijdt niks op straat. Het was dan ook enigszins lastig om een mototaxi te vinden, maar na enige tijd lopen had ik er één gevonden.

    Ik sliep vandaag buiten het centrum in een heel schattig hotel, met een hele aardige vrouw en waar m'n kamer (die heel klein is) helemaal roze is geverfd. Vlakbij was er nog wel een aardig grote supermarkt open, dus ik had een uitje gevonden. Na het boodschappen doen en nog een rondje gelopen te hebben, at ik ergens bij een vage pizzeria waar mijn naam "eso es todo" was, nadat ik de vraag verkeerd had begrepen. Savonds heb ik een uur lang in het zweet mijn tas gerepareerd nadat ik de rits los had getrokken.
    Read more