Satellitt
Vis på kartet
  • Dag 190

    Boot - Dag 1

    29. mai 2023, Brasil ⋅ ☁️ 29 °C

    Tijd om weer aan boort te stappen! De derde en laatste boottocht (op de San Marino III) brengt me naar Belém, bij de oostkust van het continent. Vanochtend, na helemaal nat te zijn geregend achterop de mototaxi, vertrok de boot een paar minuten na 12:00 (zowaar een keer optijd!), voor een rit die 40 tot 48 uur gaat duren.

    De boot is weer wat kleiner dan vorige keer met één verdieping waar mensen slapen. Het hangt wel lekker vol, maar dat geeft juist wat sfeer. De boot is vandaag vier keer gestopt, waaronder twee keer snachts. De tweede keer was rond 1:30, en terwijl iedereen door probeerde te slapen, vond één groepje het nodig om lekker hard te praten en lachen, en vond de man achter mij het nodig om een talentenjacht op het hoogste volume te kijken. Inmiddels ben ik heel wat gewend en stoor ik me er nauwelijks meer aan, maar hier had ik toch even geen zin in...
    Les mer