Boot - Dag 2

May 30, 2023 in Brazil ⋅ ☀️ 32 °C

Vandaag was veruit de beste bootdag, wat betreft de natuur!! Na nog een stuk over de Amazone te hebben gevaren, sloegen we af richting Belém: een gebied waar er niet één grote rivier is, maar meerdere smallere (voor Amazone begrippen) rivieren. Daardoor vaar je veel dichterbij het regenwoud en de huisjes langs de kant!

Blijkbaar was het voor de mensen langs het water ook een interessant momentje op de dag, want af en toe werd er gezwaaid, veel kinderen probeerden snel richting de boot te varen en sommigen visten pakketjes uit het water die vanuit de boot werden gegooid (geen idee wat dit was, maar het gebeurde een paar keer). Af en toe kwamen we langs een schooltje of een kapel/kerkje, maar het waren voornamelijk losse huizen. Ik ben heel benieuwd hoe het leven is in deze omgeving!

Het grootste gedeelte van de dag heb ik op het dak gespendeerd, waar natuurlijk het beste uitzicht was! Tijdens de lunch en avondeten heb ik samen met een Ierse en een Frans/Braziliaanse gegeten. Eerst natuurlijk keihard balen dat er gringo's (er zijn ook nog twee anderen) op de boot zijn, maar uiteindelijk ook wel weer leuk 🙃