Satelita
  • Dzień 193

Soure - Dag 1

1 czerwca 2023, Brazylia ⋅ ☀️ 38 °C

Na de lunch zijn we vertrokken naar Soure, op Ilha de Marajó! Vanuit de haven van Belém vertrekt er twee keer per dag een boot, een boot die nogal anders is dan de vorige boten. Veel kleiner, volgepropt met mensen, maar wel een heel stuk sneller! Na bijna twee uur kwamen we aan in Camará, waarvandaan er busjes reden naar alle plaatsjes in de buurt (dit zijn er niet bepaald veel).

Wanneer ik "eiland zeg", denk niet te klein qua formaat. Het eiland is 40.100 km² groot, Nederland is 41.543 km²! Voor de leuk: Brazilië is 205 keer zo groot als Nederland. Het eiland bestaat vooral uit regenwoud en savanne en staat vooral bekend om zijn Açaí (er wordt heel veel geproduceerd (en gegeten) in de regio) en buffels! Er zijn drie keer zoveel buffels als mensen. Bijzonder is dat de buffels hier oorspronkelijk niet voorkwamen, maar inmiddels is de buffelindustrie booming.

En hoe smaakt buffel dan? Erg goed! Savonds hebben we in een restaurantje buffel met buffelkaas gegeten, en het was goed te vreten! Het heeft minder calorieën en vet, en is erg sappig en heeft veel smaak. Het was erg gezellig en na aardig wat bier zijn we teruggekeerd naar ons hostel. Het hostel is erg basic, maar heeft een tuin met meerdere fruitbomen (starfruit, Barbados cherry en een andere vrucht waarvan ik de naam ben vergeten, een hele rokerige en wat pittige vrucht) en twee hele leuke mensen (de eigenaar en een man die langer in het hostel verblijft om promotievideo's te maken van het eiland).
    Czytaj więcej