Satellite
Show on map
  • Day 7

    Siena, az elkepeszto foteru varos

    July 12, 2017 in Italy ⋅ ⛅ 32 °C

    Adós vagyok a tegnapi nappal, amikor is Sienat látogattuk meg. Nem terveztünk mást erre a napra, mert Sienat eleve minden útikönyv több napi proginak javasolja, nekünk meg így is "csak" egy napunk van ra.
    Azért szerdát választottuk mert kiolvastam hogy akkor van a szokásos heti piac- naná hogy ott a helyünk!
    Na hat jól megszivtuk, mert már eleve parkolni alig birtunk, minden fullon volt. Mivel a piac csak 1h-ig volt (hivatalosan fel2, de már 1tol pakoltak), ezért végül szegeny Marcit otthagytam a kocsival helyet keresni, en meg belevetettem magam a forgatagba, ami a Fortezza Medicea (hatalmas erőd) oldalán húzódott vegig. Igazi olasz hatalmas piac mindennel! Marcus kb fel óra múlva csatlakozott és együtt szereztünk be egy ket dolgot, bár őszintén én többet vártam (megallapitas: a Porta Portesenel nincs jobb! :))).

    Piacozas után elsetaltunk a Piazza del Campohoz, ami siena kagyló alakú főtere, egyszerűen gyönyörű, tenyleg olyan mint egy amfiteátrum. Ezen a teren szoktak megrendezni kétszer egy évben a híres paliot, a kosztümös Lovasversenyt, amikor a város 10 kerülete versenyzik egymással. Egyébként a tér maga is kilenc reszre van osztva: a középkorban döntéshozó Kilencek Tanacsa miatt. A ternek szerves részét kepezi a Palazzo Publico (városháza) illetve a Torre del
    Mangia- utóbbit meg is másszuk. :) de mielőtt erre sort keritunk, kiulunk a térre és iszunk egy proseccot/birrat meg egy egy macchiatot, igazi olasz módra (egy "Fagyesz csillagos", azaz -nagymamám jo példáját követve: "hedós"- ertekelessel:)))

    Érdemes meg megnézni a fekete- feher csikos (nekem kisse tuldiszitett) gótikus székesegyházat, amit pont az orrunk előtt zártak be de azert sikerült bekukucskalni (és másnap kiderült hogy a San Gimignano duomo belül ugyanolyan csak "kicsiben").

    Marcinak vettünk egy szuper kalapot, úgyhogy most mar nem csak én feszitek a tuti kalapomban hanem Marci is velem együtt nyomja.:)

    Ebédelni egy lejtős mellékutca borbarjat választottuk, és nem bántuk meg: Marci isteni tengeri herkentyuket, én ég gazpachot és Carbonarat ettem miközben pazar kilatasban volt részünk!

    Ja és meg egy dolog: minden tele van anyafarkas-szoborral, ami Siena szimbóluma (Romulus és Remus miatt, Remus fia, Senia alapította legenda szerint Sienat.)
    Read more