• Day 8

San Gimignano,a kozepkori Manhattan

July 13, 2017 in Italy ⋅ ☀️ 31 °C

Na szóval irány San Gimignano, ami eddig nekem sosem okozott csalódást, Marcinak is beharangoztam, hogy csúcs lesz. Ma itt is piac van, gondoltuk, megnézzük a véget, 12h-re érkeztünk. Az őrület már ekkor elkezdődött, eszméletlen sok autó, hely meg nem nagyon, végül a negyedik parkolóban találtunk helyet, mindezt dogmelegben- M kezdte is elveszteni a türelmet. Sikerült jó messze megállni, caplatni kellett felfele az emelkedőn a 100 fokban, míg végül elértük az óvárosi részt. (Ha eddig nem lett volna egyértelmű: Toscana megnezesere nem célszerű a július hónapot valasztani.:)))

Óváros meg mindig gyönyörűség, 52 torony agaskodik mindenfele, tényleg olyan mint egy középkori Manhattan felhokarcolokkal. Ami rögtön feltunt, hogy tele van magyarral,nem is értem, mintha ket busznyi magyart egyszerre kipattintottak volna San Gimignano közepén. Korbeneztunk a piacon, egy két apróság beszerezese után nyomtunk egy fagyit a Piazza della Cisternan (a világ egyik legjobb fagyizojaban), ami az óváros közepén elhelyezkedő haromszog alakú tér, közepén egy kúttal (innen kapta a nevet). Tomeg, tömeg, tömeg...
    Majd ebéd egy ristoranteban (semmi extra, sőt, Marci pizzaja kifejezetten csapnivaló volt), ujabb barangolás és a Piazza del Duomon (ahonnan vegre elmennek közben az arusok) a Dóm (Collegiata di Santa Maria Assunta) felfedezese. Kivulrol nagyon nagyon puritán (nekem mondjuk bejön), belül viszont ugyanolyan díszes mint a sienai, ketoldalt olyan mint egy képeskönyv, egyik oldalon az otestamentum, másik oldalon az ujtestamentum kepeivel, és persze körbe körbe az elmaradhatatlan fekete- fehér csikokkal. A tető pedig gyönyörű kék "eg" arany csillagokkal. Nem győztünk bámészkodni, ráadásul az sem utolsó szempont, h jó hűvös van benn. (Egyedül ami nem tetszett, h 4 eurót kellett fizetni belepodij gyanant, amit egy templom esetében nem érzek jogosonak, de nyilván a a városnak ez is egy marha fontos bevételi forrás).

Templomozas után meg kiultunk egy teraszra mert feltetlen meg kellett kóstolnunk San Gimignano feherborát, a Vernacciat (annyira szerintem nem
    különleges, én egy idő után froccsnek ittam :))), illetve magunkhoz vettük a jól megérdemelt kávét. :)

Ezután úgy döntöttünk, hogy amit kellett, láttunk a varosbol (meg egy gyors kilátás nézés), és hívogat minket a gyönyörű szallasunk medence partja, és meg csobbanunk egyet vacsi előtt.