Dalat (Vietnam)

February 8, 2017 in Vietnam ⋅ 🌙 7 °C

Dit stadje tussen de bergen is de ideale plek om te chillen en je terug kind te voelen. Het café "100 Roofs" is ingericht als een doolhof. Ideaal om verstoppertje of "sardines" te spelen. Iedereen die je in de bar tegenkwam, was super blij (dit kan ook wel met de cocktails te maken hebben 😉).

We hebben hier vooral koffie gedronken en gelezen. Alles op ons gemakske. Terwijl ik dit schrijf, zitten we in een Vietnamese hipster koffiebar "Bicycle Up" met eem zelfgemaakt yoghurtje, een grote cappuccino en verse thee. Heerlijk.

Het was niet alleen een chillfestijn hier, we hebben ook een paar uitstapjes gedaan vandaag. We gingen met de kabelbaan over de groene heuvels naar een klooster bij een meer en zagen het eerste treinstation van Vietnam gebouwd door de Fransen. Minder cultureel verantwoord, maar wel dolle pret was het Crazy House. Dit is een soort van mini Efteling (zonder alle veiligheidsvoorschriften): kleine gangetjes, steile trappen, hoge trappen zonder fatsoenlijke railing, en tussendoor ook nog kamers waar je kan logeren. Heerlijke plek (de duizend Russen neem je er maar bij, tourbus na tourbus werden ze hier afgezet).

Morgen vertrekken we op een vijfdaagse motortocht naar Hoi An. Hopelijk trekken we wat weg van de steden en gaan we vooral het Vietnamese platteland verkennen.