Satellit
Auf Karte anzeigen
  • Tag 2

Dag 2 - Van Amalfi naar Maiori

6. Mai in Italien ⋅ ☀️ 21 °C

Om 7 uur worden we wakker gebeld door de kerktoren in het dorp. Waarom hij dan 10 keer slaat is ons een raadsel.
    We ontbijten op ons prachtige terras van het hotel en doen het rustig aan.
    Na het ontbijt beginnen we aan een dag wandelen. Via Atrani en Minori via de Sentieiro di Limone naar Maiori.
    In Amalfi via allerlei gangetjes, trappetjes, binnendoor, buitenlangs via een prachtige begraafplaats naar Atrani.
    Daar heerlijk koffie en lekkernij en verder naar Minori. Prachtige vergezichten, Mediterrané, zo blauw, zo blauw. Mooie terasbebouwing, veel citroenen, olijven, abrikozen ea.
    Mats schrikt van de hagedissen, wordt op een gegeven moment wat panisch. Als ik op een gegeven moment en behoorlijk grote zwarte slang zie wegschieten, zeg ik eerst niets tegen hem maar leidt hem langs de plek waar de dlang in de muur schoot. Daarna vertel ik het hem. Basisfout. Hij moet huilen van de schrik en blijft daar even in hangen. Toen nog een blaffende hond en was het einde zoek. Na een tijdje en vooral na de lunch gaat het gelukkig weer.
    In Minori lekkere lunch en toen het laatste stuk (de Sentiero di Limone) naar Maiori. Dat laatste stuk is mooi, eigenlijk was alles heel mooi, maar hier echt heel veel van die belachelijk grote citroenen die ze hier groeien. Ook een beetje toerist trap. Daardoor wat drukker (maar nog steeds heel rustig). 1 Euro voor een bekertje citroensap aangelengd met water. We kregen er wel mooie foto's in de boomgaard bij.
    In Maiori welverdiend ijsje (-je), even pootje baden in heerlijk lauw zeewater.
    Met de pont terug naar Amalfi.
    Ilse en Mats naar hotel. Ik nog even kort gezwommen in zee. Heerlijk!!
    Gegeten in restaurant in tuin onder....... citroenbomen!! Hoe toepasselijk. Heerlijke pizza's en goddelijke citroen tiramisu.
    Nachtrust enigzins verstoord door continu blaffende hond. Echt urenlang. Hoe is het mogelijk....