Satellite
Show on map
  • Day 3

    Dag 3 - Edinburgh

    November 23, 2022 in Scotland ⋅ ⛅ 6 °C

    Vanmorgen begon met regen, blij dat ik was met m’n warme jas en Wandelbroek. Waar iedereen in de mooie outfits en er als een verzopen hondje bij liep, was ik droog en warm (goed ik was vorige week ook iemand in de mooie kleding dat ik in Praag liep, maar dat terzijde😝).

    Vanmorgen begon ik bij Edinburgh Castel, maar ik moest online een kaartje kopen en had mijn creditcard in het hostel liggen, dus mooi iets om morgen te doen.
    Vervolgens ben ik maar gewoon gaan lopen en kwam ik St Giles' Cathedral tegen, hier mocht ik naar binnen dus dat heb ik zeker gedaan. Het glas in lood was ontzettend mooi en vooral omdat het glas in donkere kleuren was, ik heb natuurlijk ook even een kaarsje aangestoken 😇
    Vervolgens ben ik mijn weg vervolgd en ben ik richting het nieuwe gedeelte van de stad gedaan. Daar heb ik door het park gelopen met uitzicht op het kasteel, daar moest natuurlijk een foto van gemaakt worden. Mensen kijken je vreemd aan als je foto’s van jezelf maakt met timer aan, maar dat deed me niet zo veel dus 3,2,1 en flits. De foto heb ik natuurlijk toegevoegd en als je heel goed kijkt zie je rechts het Kasteel 🤓

    Na nog een tijdje door de stad te hebben gedwaald ben ik naar Waterstones gegaan. Waar ik in Engeland al gek was op deze winkel, was ik even vergeten hoe gek. Want als je een boek zoekt is dit DE plek, als het kon had ik zeker 20 boeken gekocht. Op de derde verdieping hebben ze een café dus daar ben ik gaan zitten voor een kop soep.

    Kleine stop gemaakt in het hostel en daarna nog even naar de Vintage store gegaan. En oh ik keek m’n ogen uit, ik zou wensen dat wij van die tweedehands winkels hadden. Pantalons in overload😍 Dus ik moet terug met zeker twee koffers!

    In het hostel heb ik een meisje uit Australië ontmoet, samen zijn wij in de avond op advies van Saskia naar Calton Hill gegaan en Wauw wat een uitzicht🥰😍
    Ik heb wat foto’s bijgevoegd maar zo mooi als in het echt kan ik het helaas niet laten zien. Er liep een stelletje en dus zei ik ‘hoe romantisch als je hier ten huwelijk word gevraagd’ en ja hoor daar kwam Gracie met een liefdes serenade of ik met haar wilde trouwen. Ik heb het maar snel afgekapt maar kan wel zeggen dat ik ten huwelijk ben gevraagd 💍😝
    We hebben nog even door de stad gedwaald, foto’s gemaakt van het kasteel in het donker, ergens gegeten en toen terug naar het hostel.

    Ik blijf sowieso tot zaterdag ochtend in de stad en dan pak ik de trein verder. Naar Aviemore, Aberdeen of Inverness. Hier moet ik nog even over na denken. Vrijdag ga ik een tour doen naar Fort William, Glenfinnan en Glencoe. De treinreis die ik heel graag wilde maken zit er denk ik niet in dus ga ik in ieder geval de tour doen.
    Read more