Satellite
Show on map
  • Day 4–6

    Salzburg

    April 23 in Austria ⋅ ☁️ 2 °C

    De afgelopen 2 dagen heb ik in Salzburg doorgebracht. Ik was nog nooit in Oostenrijk geweest dus ik werd al enthousiast van het zien van bergen. Het is een prachtige stad met veel mooie historische gebouwen, musea, parken en hippe winkelstraten. Salzburg word gekenmerkt door klassieke muziek, omdat Mozart hier geboren en opgegroeid is en de meeste scenes uit de Sound of Music hier zijn gefilmd.
    Het is toevallig ook behoorlijk vegan friendly dus dat was fijn! De mensen hier vond ik heel behulpzaam vergeleken met andere grotere steden, mensen hielpen me met kleinste dingen of maakte een praatje.
    Ik sliep deze dagen in een hostel, in een meidenkamer, zo hoopte ik deze reis gesnurk snachts te vermijden. Helaas liet een kamergenootje horen dat ze nét zo hard kan snurken als een oude vent en was de eerste nacht niet best. De tweede nacht sliep ik er met oordoppen grotendeels doorheen. Hoogtepunten van deze dagen waren het bierklooster en het klassiek concert in de kerkzaal van het Mirabel paleis (helaas geen beelden van). De virtuose cellist en pianist brachten een aantal stukken van Mozart te gehore en nog 2 eigen composities. Ik was erg onder indruk. Het was hier verder net als in Munchen ontzettend koud en net nu vandaag de temperatuur omhoog zou gaan, sneeuwt het op het moment ik dit schrijf en is het ijzig koud. (Zoals oma Duijn zou zeggen: 'aprilletje geeft nog wel eens een gilletje'.
    Vanochtend mijn trein gemist want het bussysteem hier is nogal onduidelijk, dus dat word een lange reisdag naar Ljublana!
    Read more