Thailand 2022

• 44videos
  • 25.6kkilometers
  • 22.4kkilometers
  • Day 45

Start van onze reis

July 8, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 23 °C

Pffff druk druk druk. Wat moet je toch altijd nog een hoop doen zo'n laatste dag, werk overdragen opruimen pakken tickets printen enz enz. Maar rond half 2 gingen we op weg naar Frankfurt. Dax blijft thuis en mijn ouders met Liesl houden hem gezelschap. Op de weg was het best druk maar om 28 uur waren we bij ons hotel. Gewoon simpel B&B hotel gezellig in een industrie terrein. Snel de kamer in en door om een hapje te eten. Heerlijk Duits dus snitzel. Alles smaakte goed en het biertje on the side was heerlijk. Nog even wat boodschappen gehaald voor op de kamer en nu met zijn 4en lekker chillen. Zo ff douche en slapen. Nou morgen wat drukker met parkeren vliegveld en vliegen. Tot morgen.Read more

• Day 46

Makkie op Frankfurt

July 9, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 19 °C

Vanmorgen lekker ontbijtje en daarna op weg naar de parking. Alles loopt soepel. Op Frankfurt ook geen gekkigheid en we moeten wachten tot de check in open gaat. We staan redelijk vooraan dus dat ging ook snel. Door de douane met zelfscan en daarna geurtjes opspuiten hoort er bij. Toen nog lekker eten en rustig aan naar de gate. Security voor de gate loopt ook soepel. Dus nu wachten tot we in kunnen stappen. Vliegtuig staat er al. Nou tot later.Read more

• Day 46

Pfff lang nachtje

July 9, 2022 in Saudi Arabia ⋅ ☁️ 31 °C

De vlucht Frankfurt Djedda ging goed service aan boord was goed genoeg eten en drinken. Op het vliegveld Djedda stond een enorme rij voor de controle naar internationale transfer. Al met al een uur gewacht. Toen we aan het wachten waren kregen we ook door dat de vlucht 3 uur later was. De security was ook vreemd vrouwen apart en het personeel stond chagrijnig te kijken met flitsende leren jasjes aan. Eenmaal er doorheen was de rust weder gekeerd. Mooi vliegveld. Nog even wat shoarma eten en zo goed en kwaad wat proberen te slapen op een paar stoelen. In de ochtend bakkie Starbucks met croissants en nu zitten we alweer in het vliegtuig voor het laatste stukje. Tot later.Read more

• Day 47

Thailand here we are

July 10, 2022 in Saudi Arabia ⋅ ⛅ 29 °C

Na een slechte nacht op harde bankjes maar wel een lekker kopje koffie bij Starbucks ging onze vlucht op tijd nou ja 3 uur te laat. De vlucht was weer top eten drinken genoeg en lekker. Om 8 uur in de avond plaatselijke tijd waren we in Thailand. Wat is het nog rustig. Douane rugzakken simkaarten alles binnen een half uurtje. Toen een taxi regelen. De taxichauffeur wilde extra geld voor de rugzakken dus wij gelijk vol erin dat dat niet normaal is enz. Zielig voor die man maarja het hoort erbij. Uiteindelijk voor de helft de rugzakken mee. Maar dan krijgt hij geen fooi. De rit duurde ongeveer een half uurtje. Maar geen straf wat een heerlijke stad om naar te kijken. Ons appartement is mega groot en ligt op de 10e verdieping. Snel spullen afgooien en wat eten scoren. We liepen in een straatje achterlangs vol met ratten Emma helemaal in de stress. Maar dapper doorgelopen. We kwamen bij een gay pride achtige travestieten straat waar we heerlijk hebben gegeten en een biertje erbij. Er was genoeg om te zien. Erg leuk. Toen drinken halen bij de 7eleven en nu schoon gedoucht op bed. Morgen gaan we lekker op pad tot dan.Read more

• Day 48

Druk dagje Bangkok

July 11, 2022 in Thailand ⋅ 🌧 26 °C

Ik was al om 6 uur wakker dus rustig alvast de dag uitstippelen. Om 9 uur ging de wekker. Alles aangekleed dus gaan. Beneden bakkie koffie over de markt lopen 7eleven voor de tosti's en door naar een Hindu tempel. Erg mooi daar en we hebben natuurlijk iets geofferd en kregen daarvoor een mooie stip op ons hoofd. Toen was het tijd voor de Thaise massage. Ohhh wat hebben we dat gemist heerlijk een uur te grazen te worden genomen en weer herboren naar buiten te gaan. Hierna wilde we eigenlijk naar het unicorn café maar deze was helaas gesloten op maandag. Dan maar een Tuk Tuk naar de rivier. Klein hapje eten en 1,5 uur op de boot door de kanalen van Bangkok. Je ziet van alles oude houten huizen omaatje op de boot met souvenirs grote varanen en heel veel tempels. Aan het einde af laten zetten bij wat po dit is een enorme liggende Boeddha. Het complex eromheen is ook erg mooi. Toen een taxi naar de kartbaan en daar hebben we lekker geracet. Toen taxi naar ons appartement zwembroek aan en plonzen op de 9e verdieping. Daarna douche en door naar een heerlijk restaurant de Mango tree. Erg lekker gegeten na een tip van Alice haar collega. Toen nog even rondje lopen waar we door een straatje kwamen waar de dames wel heeeel schaars gekleed waren. En nu lekker airco aan en verhaaltje schrijven. En morgen weer door. Tot dan.Read more

• Day 49

En door

July 12, 2022 in Thailand ⋅ 🌧 28 °C

Heerlijk geslapen en in de ochtend een lekker ontbijtje bij de coffeeclub. Toen nog even het marktje over en alle spullen pakken. Om 12 uur moesten we uit checken. Deur open stonden de 4 schoonmaaksters al te wachten. Strakke planning. Taxi gepakt naar het vliegveld. SIM kaart voor Alice geregeld en een burger naar binnen geschoven. Nu is het wachten op het boarden. En als alles op tijd loopt zijn we om half 6 in ubon ratchathani. Tot dan.Read more

• Day 49

Lekker vluchtje.

July 12, 2022 in Thailand ⋅ 🌧 29 °C

Na een lekker ochtendje in Bangkok de taxi naar het vliegveld genomen. Daar is het niet druk overal gewoon gelijk doorheen. Vlucht had 15 minuten vertraging maar dat valt mee. Na een lekkere vlucht van ruim 1 uur zijn we in ubon ratchathani. De transfer was geregeld en er stonden 2 auto's klaar voor ons 1 voor de bagage en 1 mooie gele voor ons. Ik ging met de bagage mee. De rit duurde ongeveer een klein half uurtje. Ons hotel is echt fantastisch. De eigenaar had ons ook opgehaald en er stond wat lekkers klaar. We hebben de hele 3e verdieping dus weer 3 kamers. Even de spullen uitruimen en naar een restaurant wat ze adviseerde. Buiten was het redelijk aan het regenen maar het hotel heeft gelukkig ☔ te leen. Bij het restaurant was er nogal een taal barrière maar gelukkig sprak er iemand Engels van de klanten en kon ons helpen. Ook Google translate was erg nuttig. Stijn had iets besteld waar de vlammen uit zijn kont sprongen en ook mijn eten was lekker pittig. We kregen nog iets zoets om te proberen dat was echt heel lekker. De hele avond was er ook live muziek. Na het heerlijke eten en drinken zijn we weer in onze kamer de regen is voorbij. Dus nu lekker douchen en slapen en morgen begint het kaarsen festival. Groter dan ooit zeggen ze hier omdat het 2 jaar niet mocht iets met covid. Dus we zijn benieuwd en hebben er zin in. Tot morgen.Read more

• Day 50

Dag 1 ubon ratchathani

July 13, 2022 in Thailand ⋅ 🌧 25 °C

Heerlijk geslapen en het ontbijt was ook erg goed. We kregen een soort churros met zoete melksaus erg lekker. Daarbij ei worst en yoghurt en een lekker bakkie koffie. Toen met Grab naar het centrum waar het festival is. Er was al een enorm terrein met shops eten en kermisattracties. Ook waren er kleine varkens en geiten die je melk mocht geven voor 20 Bath. We hebben geshopt en geproefd en naar een monniken school geweest waar ook een mooie tempel was. Ook stond er een praalwagen voor de deur gemaakt van kaarsvet. Toen een grab gepakt naar Khampun museum café waar we lekker hebben geluncht. Aan het café zat het zijde museum vast deze hebben we ook bezocht. Erg interessant hoe zijde verwerkt wordt. Ernaast was nog meer zijde en er was ook een bekende zijde man aanwezig. Ook zaten er monniken die iets met water deden. Toen weer een Grab terug naar het festival want tegen ons was gezegd dat het om 5 uur zou beginnen. In de grab was in de kofferruimte steeds wat geluid. Emma keek om en zag dat er een klein meisje lag te slapen. Erg raar eigenlijk.
    Aangekomen bij het festival terrein was het al redelijk druk dus wij gaan zitten op een goede plek. Niet wetende dat we daar nog 2 uur moesten wachten. Om 7 uur begon het eerst veel gepraat maar uiteindelijk veel dans en erge mooie praalwagens. Beetje aan het einde zijn we al richting de food markt gegaan waar we voor 8 euro gegeten en gedronken hebben en nog lekker ook. Toen nog even een rondje gelopen en wat lekkers voor in het hotel gehaald en een grab besteld. Nu liggen we lekker te typen en zo lekker slapen. Morgen deel 2 van het festival. Tot dan.

• Day 51

Ubon ratchathani deel 2

July 14, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 25 °C

Na heerlijk geslapen te hebben en eindelijk gewekt door de wekker rustig aan ontbijtje en om 10 uur weer bij de optocht van het candle festival. Vandaag was nog groter en mooier veel meer herrie en heel veel dansers. We konden gelukkig na wat gebabbel van Alice op de tribune zitten in de schaduw dat was erg fijn wat het zonnetje scheen best. Na bijna 2 uur genoten te hebben van al dat moois zijn we na een iced coffee op zoek gegaan naar een massage salon. Deze was ongeveer 7 minuten lopen. Maar wat was het warm. We hebben wel een heerlijke massage gehad en zijn weer los voor een dag. Toen de markt op een van mijn favoriete bezigheden mwwah. Maar ja met 2 vrouwen ontkom je er niet aan. Tussendoor nog wel wat lekkers gegeten en gedronken en een mooie riem gescoord. Nog even een rondje gelopen en een grab naar een leuk restaurant genomen. Alice had van te voren gebeld om te reserveren dus wij dachten dat gaat goed. Daar aangekomen zeiden ze doodleuk dat er geen plek was dus wij lekker doorlopen en bij de volgende proberen uiteindelijk hadden we gewoon een plek. Uitzicht was mooi eten mwah maar de service was belabberd. Iedereen kreeg maar wat en ertussen zat gewoon heel veel tijd tussen. Uiteindelijk na ruim 2 uur had iedereen alles. Geen aanrader dus. Daarna grab naar het hotel en daar nog even met de eigenaar gebabbeld onder het genot van een biertje. Hij heeft het hotel na 40 jaar als bouwval weer helemaal opgebouwd in 3 jaar tijd erg mooi om te horen dat dat zijn passie was om het in de familie te houden. Hij is ook enig kind. Nu lekker gedoucht en tijd om ons verhaal in elkaar te flansen. Morgen weer door.Read more

• Day 52

Reisdag met wat moois

July 15, 2022 in Thailand ⋅ 🌧 27 °C

Vanmorgen na heerlijk geslapen te hebben en een lekker ontbijtje ik had noodles soep genomen erg lekker. Hebben we alles ingepakt en een taxi besteld naar het vliegveld. Eerst nog even hartelijk afscheid genomen van Bee de eigenaar en zijn vrouw. We hebben het heerlijk gehad daar. Bij het vliegveld even melden bij budget auto verhuur. Dit ging allemaal snel en al snel konden we met onze mooie Toyota op pad. Eerste stop een mooie gouden pagode die super heilig is. Om de pagode zijn allemaal huisjes waar de monniken slapen. Na een mooi rondje te hebben gelopen zijn we doorgereden. De reis duurde ongeveer 2 uur maar de wegen zijn goed en het uitzicht op de rijstvelden en papaya velden zijn prachtig. Onderweg ook nog even gestopt voor wat eten drinken ijsje en plassen. De volgende tussenstop lag aan de Mekong rivier daar aangekomen was het redelijk uitgestorven en wij vragen voor een tour met een boot via google translate. De een zei ze varen niet door het hoge water maar verder op vroegen we het nog eens en deze ging bellen naar een boot mannetje. Deze kwam na 10 minuten samen met een gids. Het varen is heerlijk en de uitzichten zijn mooi we varen ook aan de Laos kant. Onderweg stoppen we 2 keer om naar mooie rots formaties te kijken eentje lijkt op Mickey mouse. Normaal is er meer te zien maar door het hoge water is het nu wat minder. Ze noemen het ook wel de Grand Canyon van de Mekong. Na ruim een uur varen zijn we doorgereden naar ons hotel in khemmarat. We hebben 3 huisjes erg leuk. Gelijk maar eten op het grote terras aan de Mekong met de zon die net onderging. Het eten was heerlijk en gezellig. In de verte zag je onweer maar het is nu nog steeds droog. Na het eten bracht de Tuk Tuk van het hotel ons naar de night market. Leuk maar niet al te groot. Daarna nog even rondje kermis waar de jongens prijs hebben geschoten. Toen weer de Tuk Tuk van het hotel terug en nu na een heerlijke douche waar we al ons zweet mee hebben afgespoeld liggen we op bed ons verhaal te schrijven. Morgen weer door.Read more