Wat mooi allemaal

July 18, 2017 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 30 °C

Vanmorgen had Emma er zin in om 615 was ze al wakker pfff best vroeg. Maar we hadden wel rustig de tijd om aan te kleden heerlijk ontbijten en weer rustig alle spullen pakken voor onze tuktuk tour. Deze begon om 10 uur. Eerste stop hertjes voeren. Deze zijn tam en lopen normaal in het fort rond. 2de stop fort Frederik met daarachter een hindu tempel. Dus schoenen uit en een rondje lopen. Wat zijn deze tempels toch mooi. Ook de ligging bovenop een rots was extra mooi. Alleen die muziek die op 10 stond kon wel wat minder. Even een jus de orange genomen en door naarcde budha tempel. Deze lag ook heel mooi. Daarna speciaal een stop bij de vismarkt. De jongens vinden het altijd zo lekker ruiken dus ze bleven maar even in de tuktuk. Toen door naar een nog mooiere hindu tempel waar net een ritueel begon met toeters en trommels vuur en nog meer. Deze tempel is echt één van de mooiste die ik gezien heb. Van buiten en binnen versierd en ook binnen en het plafond helemaal top. Daarna nog naar een groentemarkt geweest en toen via de haven naar de hotspring toe. Nou dat viel tegen. Veel winkeltjes en 7 bakken met warm water. Koste nog 60 cent ook. Aan het einde van onze tuktuk trip nog langs de begraafplaats geweest van de 2de wereldoorlog. Toen was ons rondje klaar. We hadden een hele fijne tuktuk driver die veel vertelde helemaal top.Read more